Αισθητηριακή ρύθμιση στην τάξη: Tips & εργαλεία

Αισθητηριακή ρύθμιση στην τάξη: Tips & εργαλεία

Για ένα μαθητή με αισθητηριακές δυσκολίες είναι πολύ δύσκολο να παραμείνει συγκεντρωμένος μέσα στην τάξη και να παρακολουθήσει τη ροή του μαθήματος. Πόσο μάλλον όταν πρέπει να παραμείνει καθιστός στην καρέκλα, για ένα μεγάλο συνεχόμενο χρονικό διάστημα.

Το αποτέλεσμα είναι να διασπάται η προσοχή του, να μιλάει με τον διπλανό του και να σηκώνεται από τη καρέκλα για να αναζητήσει διάφορα αισθητηριακά ερεθίσματα.

Διαχείριση αισθητηριακών δυσκολιών μέσα στην τάξη

Υπάρχουν κάποια tips και εργαλεία όπου μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές με αισθητηριακές δυσκολίες μέσα στη τάξη. Αυτά είναι:

  • Σνακ σκληρά (π.χ. μπάρες δημητριακών) ή τσίχλες όπου θα μπορεί να το μασάει κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Παιχνίδια χειρός, διαφόρων υφών (π.χ. μπαλάκια μαλακά, σκληρά, οδοντωτά).
  • Κολλημένο σκρατς (η σκληρή ή η μαλακή του επιφάνεια) πάνω στο θρανίο του παιδιού, για να μπορεί να το αγγίζει.
  • Το βιβλιαράκι αφής του. Μπορείτε να το φτιάξετε εύκολα βάζοντας σε ένα ντοσιεδάκι φύλλα χαρτονιού, όπου σε κάθε σελίδα θα έχετε κολλήσει από κάτι διαφορετικό σε υφή (π.χ. γούνα, βαμβάκι, μπαλάκια από αλουμινόχαρτο, γυαλόχαρτο, φασόλια, φακές, αεροπλάστ κ.α. πολλά)
  • Μαξιλάρι με ανάγλυφη επιφάνεια πάνω στη καρέκλα του παιδιού.
  • Ελαστική κορδέλα γύρω από τα πόδια της καρέκλας, ώστε να βρίσκει αντίσταση την ώρα που κουνάει τα πόδια του.
  • Βαριά τσάντα ώμου και ρούχα ή γιλέκα με βάρος για ιδιοδεκτικά ερεθίσματα.
  • Ένα βαρύ κουτί μέσα στη τάξη όπου θα μπορεί να το μετακινήσει σπρώχνοντας το.

Διαβάστε επίσης

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια S.I.
Συγγραφέας
OT blogger

www.ergotherapeiakids.com 

Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας.

 

Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: