Κατά το διάβασμα στο σπίτι, η κατανόηση των ασκήσεων είναι ένα θέμα το οποίο ταλαιπωρεί αρκετούς μαθητές. Συνήθως το ζήτημα αυτό ξεκινά από το Δημοτικό σχολείο, οπού γονείς και εκπαιδευτικοί δεν δίνουν προσοχή στο γεγονός αυτό και έτσι διαιωνίζεται η κατάσταση.
Πολύ σημαντικό λοιπόν είναι να δώσουμε κάποιες συμβουλές σε όλα τα παιδιά, ιδιαίτερα σε αυτά που δυσκολεύονται, για τον τρόπο που πρέπει να προσεγγίζουν κάθε δραστηριότητα.
Οι περισσότεροι μαθητές στο πρώτο κιόλας βήμα, απογοητεύονται και δε δοκιμάζουν να λύσουν μόνοι τους την άσκηση. Εγκαταλείπουν κάθε προσπάθεια στην πρώτη κιόλας ανάγνωση. Στο σημείο αυτό λοιπόν λειτουργούμε βοηθητικά και ενθαρρυντικά.
Κάτι τέτοιο οδηγεί τα παιδιά «στην εύκολη λύση» και δεν θα καταβάλλουν καμία προσπάθεια. Δίνουμε μικρά βοηθητικά μηνύματα και ενθαρρύνουμε. Είναι εξίσου σημαντικό οι μαθητές να κατανοήσουν πως δεν έχει τόσο σημασία η λύση, αλλά η προσπάθεια που θα καταβάλλουν για να φτάσουν εκεί.
Ονομάζομαι Λάλου Σπυριδούλα και είμαι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Διαθέτω πιστοποιημένες επιμορφώσεις και μεταπτυχιακούς τίτλους στη ψυχολογία και τη διαχείριση άγχους των παιδιών, την εκπαίδευση μεταναστών και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη. Επιπλέον, ασχολούμαι με την Ειδική Αγωγή, τη σχολική φοβία, τις διαφυλικές διαφορές, τον ιδρυματισμό και τη παιγνιοθερaπεία. Παράλληλα κάνω ιδιαίτερα μαθήματα αλλά και δημιουργική απασχόληση. Από το 2017, έχω δημιουργήσει την ιστοσελίδα: Teacher’s Blog, όπου εγώ και οι συνεργάτες μου, αναρτούμε προβληματισμούς, ιδέες, αντιλήψεις και συμβουλές γύρω από την εκπαίδευση, την οικογένεια, το σχολείο αλλά και την κοινωνία.