Μπορεί κάποιους μαθητές να τους δυσκολεύει η Ιστορία, άλλους τα Μαθηματικά και άλλους η Ορθογραφία. Συχνά οι γονείς προβληματίζονται με το πώς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να γίνουν καλύτεροι στην ορθογραφία, γι’ αυτό και εγώ σήμερα σας παραθέτω μικρές συμβουλές.
Το παιχνίδι πάντα ήταν και είναι μέσο έκφρασης, δημιουργίας και εκμάθησης. Ασχοληθείτε με δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη γραφή, όπως τα σταυρόλεξα, η κρεμάλα και άλλα παιχνίδια λέξεων, που είναι διασκεδαστικά για όλους.
Με την έννοια διάβασμα δεν εννοούμε μόνο την καθημερινή μελέτη των σχολικών μαθημάτων αλλά την ενασχόληση με κάποιο ελεύθερο ανάγνωσμα. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μάθει νέες λέξεις καθώς μέσα και από την οπτική επαφή με τις λέξεις δημιουργούνται γνωστικά σχήματα στων εγκέφαλο.
Έχοντας έναν συγκεκριμένο χώρο όπου το παιδί θα μπορεί να γράφει ανενόχλητο, θα έχει καλύτερη συγκέντρωση, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του, τα λεγόμενα «λάθη απροσεξίας».
Μια δημιουργική ιδέα για το παιδί είναι να γράφει τις δικές του ιστορίες ή να κρατάει ημερολόγιο. Εκεί η φαντασία αφήνεται ελεύθερη αλλά και η επαφή με το γράψιμο είναι τακτική.
Αν το παιδί σας τα πήγαινε πολύ καλά με την ορθογραφία και ξαφνικά αυτό άρχισε να αλλάζει τότε προτείνω να αναζητήσετε τα βαθύτερα αίτια αυτής της αλλαγής. Ίσως να οφείλεται ακόμη και σε ψυχολογικά αίτια.
Ονομάζομαι Λάλου Σπυριδούλα και είμαι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Διαθέτω πιστοποιημένες επιμορφώσεις και μεταπτυχιακούς τίτλους στη ψυχολογία και τη διαχείριση άγχους των παιδιών, την εκπαίδευση μεταναστών και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη. Επιπλέον, ασχολούμαι με την Ειδική Αγωγή, τη σχολική φοβία, τις διαφυλικές διαφορές, τον ιδρυματισμό και τη παιγνιοθερaπεία. Παράλληλα κάνω ιδιαίτερα μαθήματα αλλά και δημιουργική απασχόληση. Από το 2017, έχω δημιουργήσει την ιστοσελίδα: Teacher’s Blog, όπου εγώ και οι συνεργάτες μου, αναρτούμε προβληματισμούς, ιδέες, αντιλήψεις και συμβουλές γύρω από την εκπαίδευση, την οικογένεια, το σχολείο αλλά και την κοινωνία.