Υποψήφιος Φοιτητής στην εποχή του Κορωνοϊού

Το εξωτερικό περιβάλλον αλλάζει και δεν μπορούμε να το επηρεάσουμε, αλλά μπορούμε να προσαρμοστούμε.


Είναι γεγονός ότι οι εξελίξεις που συμβαίνουν στο χώρο της εργασίας αυτή τη στιγμή, κυρίως λόγω της τεχνολογίας, είναι πολλές και είναι σημαντικό να αναλάβουμε δράση και ουσιαστικά να αποφασίσουμε πού θέλουμε να είμαστε μέσα σ’ όλη αυτήν την εργασιακή ανακατάταξη.


Το κλειδί σε όλα αυτά θα είναι οι δεξιότητες μας.


Ακόμα πιο σημαντικό είναι να στηρίξουμε τους εφήβους προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να μπορούν να σταθούν στην αγορά εργασίας, εύκολα και σύντομα. Οι έφηβοι, ιδιαίτερα καθώς πλησιάζει η εποχή των Πανελλαδικών εξετάσεων, αναρωτιούνται ποια είναι η «τέλεια» σχολή. Η επιλογή της σχολής σχετίζεται κυρίως με τις γνώσεις της επιστήμης τους και αυτά που ονομάζουμε hard skills. Ωστόσο, απαιτούνται άλλες επιπλέον δεξιότητες, που συνήθως δεν αναπτύσσονται εντός του ακαδημαϊκού πλαισίου.


Τα πρώτα στοιχεία έχουν ήδη αναδείξει την ανθεκτικότητα, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων στην κορυφή της ζήτησης. Η κάθε επιχείρηση την τελευταία περίοδο είναι αντιμέτωπη με άγνωστες συνθήκες, σε λειτουργικό και συναισθηματικό επίπεδο.


Ως τώρα, υπήρχαν πολλοί εργαζόμενοι που απλά εκτελούσαν μία εργασία, όπως τους είχε ανατεθεί σε συγκεκριμένο πλαίσιο. Ωστόσο, τώρα η ανάγκη της απομακρυσμένης εργασίας απαιτεί όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι να μπορούν να αντιδρούν, να παίρνουν πρωτοβουλίες και στην πραγματικότητα να μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους εκείνη τη στιγμή τα θέματα που ανακύπτουν, καθώς δεν έχουν «δίπλα» τους έναν προϊστάμενο, καθώς αυτός βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά. Επίσης, πολλές εταιρείες δημιουργούν ομάδες διαχείρισης κρίσιμων καταστάσεων, επομένως αναζητούν άτομα τα οποία θα ξεχωρίζουν για τον τρόπο σκέψη τους και την επίλυση των προβλημάτων.


Η όλη κατάσταση του κορονοϊού από μόνη της για κάθε επιχείρηση είναι ένα πρόβλημα, χωρίς προηγούμενα δεδομένα, αλλά συγχρόνως πρέπει να δημιουργηθούν νέες διαδικασίες ώστε να συνεχίσει η ομαλή λειτουργία της επιχείρησης. Αυτό για να επιτευχθεί χρειάζεται άτομα ανοιχτόμυαλα και προσαρμοστικά που θα φέρουν νέες ιδέες, επομένως αναζητείται η δημιουργικότητα. Οι συνθήκες απαιτούν υπαλλήλους που θα τολμούν να προτείνουν και να υλοποιούν. Δηλαδή, χρειάζεται να σχεδιαστούν νέοι τρόποι εξυπηρέτησης πελατών, τρόποι εργασίας, ασφάλειας εργαζομένων, ασφάλειας πελατών, νέοι προμηθευτές, νέα υλικά, διαχείριση κτιριακών εγκαταστάσεων, ανάπτυξη νέων τεχνολογικών εφαρμογών, διαφοροποίηση τιμών και η λίστα συνεχίζεται.


Για να μπορέσουν αυτά να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν χρειάζονται άτομα που φέρουν αυτές τις ιδέες και μπορούν να βρουν και τις λύσεις σε όλα αυτά τα θέματα. Αυτές οι ομάδες εργασίας απαιτούν επιπλέον καλή συνεργασία για να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα γρήγορα και με τις λιγότερες προστριβές, μιας και όλα είναι καινούρια, ο χρόνος περιορισμένος, η εμπειρία προηγούμενων ίδιων συνθηκών ανύπαρκτη και η συναισθηματική πίεση παρούσα. Αυτή η περιγραφή, είναι η κατάσταση που υφίσταται αυτή τη στιγμή εντός των επιχειρήσεων και αιτιολογεί πλήρως τις δεξιότητες που απαιτούνται και θα συνεχίσουν να αναζητούν οι εργοδότες στους νέους εργαζόμενους.


Όλα τα παραπάνω καταλήγουν στην γενική ανάγκη για ανάπτυξη της ανθεκτικότητας όλων, ανεξαρτήτως θέσης, ηλικίας, γνώσεων και ικανοτήτων. Οι συνθήκες είναι πρωτόγνωρες, με απομόνωση τις περισσότερες φορές και απαιτήσεις ώστε να ανταπεξέλθουμε, επομένως η ένταση και άλλα δύσκολα συναισθήματα αναμένονται να εμφανιστούν. Για όλους αυτούς τους λόγους η έννοια της ανθεκτικότητας αποκτά άλλη σημασία για τους εφήβους και όχι μόνο.


Όσον αφορά στα λεγόμενα hard skills, είναι γεγονός ότι δε μιλάμε πλέον για απλή εξοικείωση με τις ψηφιακές δεξιότητες, αλλά άριστη χρήση. Στην πραγματικότητα, χρειάζεται πάνω απ’ όλα να είμαστε ανοιχτοί στην εκμάθηση νέων προγραμμάτων, πλατφορμών και διαδικασιών.


Πως θα επιτευχθούν τα παραπάνω;


Σίγουρα όχι σε μία μέρα.


Χρειάζεται αποδοχή της επανεκπαίδευσης μας και δεύτερον δράση! Είναι ώρα λοιπόν να βάλουμε στη ζωή μας περισσότερο διάβασμα και να αποκτήσουμε μεγαλύτερη εξοικείωση με αυτά τα θέματα.


Τσιρογιάννη Τόνια

Business Coach (ICF - Accredited)

Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού 

2114094901

tsirogianni@stellarlight.gr

stellarlight.gr


©2019 by All About Parents. Proudly created with Wix.com