Περίοδος Εξετάσεων: Βοήθησε το παιδί σου να τρώει σωστά!

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια πολύ στρεσογόνος περίοδος για τους μαθητές, αλλά και για τους γονείς. Τώρα, έρχεται η στιγμή για το μεγάλο επόμενο βήμα μαζί με τον αποχαιρετισμό των σχολικών θρανίων. Σίγουρα, μια νέα περίοδος ξεκινάει και ακόμα πιο σίγουρα ο κάθε μαθητής θέλει σε εκείνη τη φάση να είναι όσο πιο «ετοιμοπόλεμος» μπορεί για να δώσει τον καλύτερο του εαυτό.


Από την άλλη, στην περίοδο της εξεταστικής στο πανεπιστήμιο, σίγουρα υπάρχουν εκείνες οι εξεταστικές που είτε περιμένεις το πτυχίο, την δυνατότητα να αναλάβεις πτυχιακή ή πρακτική. Ταυτόχρονα, η περίοδος της φοιτητικής ζωής συνήθως δεν φημίζεται για την υιοθέτηση ισορροπημένων διατροφικών συνηθειών, με αποτέλεσμα η περίοδος της εξεταστικής να κάνει αναγκαία την εφαρμογή τους.

Συνεπώς, είναι πολύ ιδιαίτερο πως ο καθένας βιώνει αυτή την περίοδο:

  • άλλος αυξάνει το σωματικό του βάρος, ενώ κάποιος άλλος χάνει κιλά

  • κάποιος μπορεί να εκτονώσει την τελειομανία του, προσέχοντας σχολαστικά τη διατροφή του και κάποιος άλλος να την αμελήσει


Για αυτό η εξατομίκευση είναι ζωτικής σημασίας, μιας και οι ισορροπίες είναι λεπτές και ο κάθε μαθητής/ φοιτητής χρήζει ιδιαίτερης προσοχής.


Στις περιόδους εξετάσεων, το στρες κάνει πάρτυ, αλλά προσπάθησε να μην το αφήσεις να κυριεύσει τη διατροφή σου.


Για αυτό και εγώ έχω να μοιραστώ μαζί σου μερικά Nutrition Tips, που μπορείς να εφαρμόσεις σε όποια φάση και αν είσαι:


Μυστικό Νο. 1

Βρες λίγο χρόνο για να προετοιμάσεις τα γεύματα σου

Μπορεί να σκέφτεσαι ότι δεν προλαβαίνεις άλλα και άλλα, όμως στην πραγματικότητα πρέπει να το δεις ως επένδυση. Το να ξέρεις τι πρόκειται να φας μέσα στην ημέρα σου μπορεί να σε σώσει από διάφορες κακοτοπιές, όπως είναι μεγάλα διαστήματα αφαγίας ή επιλογή τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά και ζάχαρη.

Μυστικό Νο. 2

Μη ξεχνάς το πρωινό - για κανέναν λόγο –

Είναι το γεύμα της ημέρας που θα δώσει στον εγκέφαλο σου την ενέργεια και συγκέντρωση που χρειάζεται για να μπορέσει πραγματικά να σε βγάλει ασπροπρόσωπο. Είναι σαν να δίνει την εκκίνηση έναρξης της μέρας σου, για αυτό μην το αμελείς. Μυστικό Νο. 3

Δώσε βάση στα γεύματα

Μην μένεις πολλές ώρες νηστικός μετά το πρωινό. Μικρά και συχνά γεύματα, όπως και "έξυπνα" σνακ θα μπορέσουν να ανατροφοδοτήσουν τον οργανισμό σου με υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, βιταμίνες και άλλα ιχνοστοιχεία. Όλα αυτά είναι απαραίτητα για την εύρυθμη εγκεφαλική λειτουργία, μιας και πάντα θα έχει «καύσιμα».


Μυστικό Νο. 4 Το νερό θα γίνει ο καλύτερος σου φίλος

Η αφυδάτωση ευθύνεται για ευερεθιστότητα, μειωμένη συγκέντρωση, καταστάσεις που φαντάζομαι δε θες εκείνη την περίοδο να έρθεις αντιμέτωπος. Φυσικά το σήμα για την έναρξη της κατανάλωσης νερού δεν δίνει το αίσθημα της δίψας, μιας και όταν το νιώσεις έχεις ήδη ως ένα βαθμό αφυδατωθεί. Προσπάθησε να το καταναλώνεις σταδιακά μέσα στην ημέρα και όχι μαζεμένο για να απολαύσεις τα οφέλη του στο μέγιστο.

Μυστικό Νο. 5 Eat the rainbow ή αλλιώς λέμε ναι στην πολυχρωμία

Η ποικιλία σε φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς θα σου προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που για εκείνη την περίοδο έχεις περισσότερο ανάγκη από ποτέ:

  • Βιταμίνη C

  • Βιταμίνη B5

  • Βιταμίνη Β6

  • Ψευδάργυρος

  • Μαγνήσιο

  • Κάλιο

  • Σίδηρος

  • Ασβέστιο

  • Ωμέγα - 3 λιπαρά οξέα

Μυστικό Νο. 6

Καφεΐνη με μέτρο

Μπορεί το μυαλό σου πρώτα πρώτα να πηγαίνει στους καφέδες, αλλά υπάρχει το τσάι και η σοκολάτα που είναι πλούσια σε καφεΐνη. Αυτό δε σημαίνει ότι τα κόβουμε, αλλά ότι προσπαθούμε να μένουμε μέσα στις συστάσεις για να απολαύσεις τα οφέλη της. Αν εσύ εν τέλει ξεφύγεις, όχι μόνο δε θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα, αλλά θα είναι σαν να μποϊκοτάρεις τον ίδιο σου τον εαυτό.

Καλή επιτυχία παιδιά! Τίποτα δεν τελειώνει, τώρα όλα ξεκινάνε!

Να απολαύσετε το ταξίδι!


Μαρία Μεντζέλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με M.Sc. Κλινική Διατροφή

Εξειδίκευση στο Life Coaching και στο NLP (Πανεπιστήμιου Αιγαίου)

6984515475

maria.mentzelou@hotmail.com


Ονομάζομαι Μαρία Μεντζέλου και το επαγγελματικό μου όνειρο έγινε πραγματικότητα με την αποφοίτηση μου από το τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας – Διατροφής, του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, με βαθμό πτυχίου 8,34. Το ταξίδι στη γνώση συνεχίστηκε και το 2018 με την ολοκλήρωση με άριστα του μεταπτυχιακού στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή με κατεύθυνση την Κλινική Διατροφή, μιας και προτεραιότητα μου είναι να σε βοηθήσω προσφέροντας τα μέγιστα ώστε να βελτιωθεί ο τρόπος ζωής σου, ανεξαρτήτως προβλημάτων υγείας. Ερευνητικά, το ενδιαφέρον μου στο πλαίσιο του προπτυχιακού ήταν η εκπόνηση της πτυχιακής εργασίας με θέμα: ”Διαιτητική Πρόσληψη και Επίπεδα Χαλκού και Ψευδαργύρου σε Παιδιά.” Αργότερα, συνέχισα με τη διπλωματική μου εργασία στα πλαίσια του μεταπτυχιακού με θέμα: ‘’Διερεύνηση της σχέσης των επιπέδων βιταμίνης D, σωματικού βάρους και ινσουλινοαντίστασης σε παιδιά σχολικής ηλικίας.’’ Όμως, το ταξίδι στην γνώση είναι αδιάκοπο με τις αναζητήσεις μου σχετικά με τη σφαιρική αντιμετώπιση και τον αδιαμφισβήτητο ρόλο που έχει η ψυχολογία να με οδηγεί να παρακολουθήσω το ετήσιο πρόγραμμα: «Coaching με στοιχεία συμβουλευτικής» και το πρόγραμμα: «Βασικές Δεξιότητες στο Νευρογλωσσικό Προγραμματισμό (NLP)» από το Πανεπιστήμιο Αιγίου. Πολύ σημαντικές εμπειρίες και γνώση απέκτησα από την πρακτική άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος Αθηνών ”Σωτηρία” και στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μ.Τ.Σ, όπως σε διαιτολογικό γραφείο καθώς και σε χώρο μαζικής εστίασης. Η επαγγελματική μου εμπειρία αφορά την απασχόληση μου ως υπεύθυνη διαιτολόγος σε εργομετρικό, διαγνωστικό και διατροφολογικό κέντρο, όπως και σε ενδοκρινολογικό ιατρείο, σε πολυδύναμο κέντρο αισθητικής.




©2019 by All About Parents. Proudly created with Wix.com