Φροντίζω το ανοσοποιητικό μου.. Φροντίζω την υγεία μου

Οι μέρες είναι περίεργες με το κορωνοϊό να μοιάζει απειλητικός από την γειτονιά σου μέχρι την παγκόσμια κοινότητα. Η κατάσταση δε χρήζει πανικού, αλλά ευσυνειδησίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι φροντίζω εμένα, τον διπλανό μου και τις ευπαθείς ομάδες. Άλλωστε, πάντα αυτό έπρεπε να κάναμε!


Φροντίζω εμένα! Πώς; Να λαμβάνεις όλα τα μέτρα υγιεινής από την τακτική πλύση των χεριών, την αποφυγή της επαφής των χεριών σου με το πρόσωπο, τον συχνό αερισμό των κλειστών χώρων μέχρι και την διατροφή σου.


Στο τελευταίο θα εστιάσουμε λίγο παραπάνω. Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να μπουν σε σειρά για να δεις πώς θα ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα.


· Η βιταμίνη C είναι η πιο διάσημη βιταμίνη που σου έρχεται στο μυαλό όταν μιλάμε για ασθένειες. Όμως, η αλήθεια είναι ότι δεν μας προστατεύει από το κοινό κρυολόγημα.

Ημερησίως ένας ενήλικας πρέπει να προσλαμβάνει ημερησίως: 90mg βιταμίνης C αν είναι άντρας και 75mg βιταμίνης C αν είναι γυναίκα.

Αυτό σε τρόφιμα μεταφράζεται σε:

Πιπεριές: 140mg ανά 100 γραμμάρια

Μπρόκολο: 95mg ανά 100 γραμμάρια

Εσπεριδοειδή: 50mg ανά 100 γραμμάρια

Άρα δεν είναι αναγκαία η συμπληρωματική χορήγηση, μιας και δεν είναι δύσκολο μέσω της διατροφής σου να καλύψεις τις ανάγκες σου σε βιταμίνη C για να μειώσεις τη διάρκεια του κρυολογήματος και όχι προληπτικά.


Το μέλι έχει συνδεθεί άρρηκτα με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.


Το τσάι με μέλι είναι ίσως η Νο. 1 θεραπεία στο σπίτι. Οι γνωστές, βέβαια, αντιφλεγμονώδεις, αντι-βακτηριδιακές και αντισηπτικές ιδιότητες στην πραγματικότητα μπορούν παρά μόνο να ελαφρύνουν την ένταση των συμπτωμάτων


Να θυμάσαι: Το μέλι δε θα πρέπει να δίνεται σε παιδιά κάτω του 1 έτους, επειδή περιέχει το βακτήριο clostridium botulinum, κατάσταση η οποία μπορεί να οδηγήσει σε παράλυση και μπορεί να είναι μέχρι και θανατηφόρα.


· Υπάρχει και το κεφάλαιο των βακτηρίων. Δεν είναι όλα "κακά" για την υγεία σου. Ούτως ή άλλως το σώμα μας "κουβαλάει" άπειρα βακτήρια.


Προφανώς, ο συνδυασμός των καλών και των κακών βακτηρίων λειτουργεί σα "φραγμός" για την είσοδο περαιτέρω επιζήμιων μικροοργανισμών και είναι απαραίτητος για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.


Στο ερώτημα πώς θα ενισχύσεις τα καλά βακτήρια; Η απάντηση είναι τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες και με προ- και πρεβιοτική δράση. Τέτοια είναι: γιαούρτι, κεφίρ, ζυμωμένα λαχανικά, όσπρια, αγκινάρες


Φυσικά, υπάρχουν και πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου.


Κεφαλαίο βιταμίνες: ας δούμε τις πιο σημαντικές που πρέπει να έχεις υπόψιν σου.

· Βιταμίνη D ή αλλιώς η βιταμίνη του ήλιου: αν έχεις πολύ χαμηλά επίπεδα, τότε ίσως χρειαστεί η λήψη κάποιου διατροφικού συμπληρώματος

· Βιταμίνη C είναι απαραίτητη, όπως είδες παραπάνω και μπορείς εύκολα μέσω της διατροφής σου να προσλάβεις την απαραίτητη ποσότητα αυτής.

· Βιταμίνη Α, με τη σειρά της προστατεύει από μολύνσεις.

· Βιταμίνη Ε, χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση βελτιώνει την λειτουργία του ανοσοποιητικού.


Άλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά είναι: η πρωτεΐνη, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Συνδυαστικά, καλές πηγές τροφίμων και για τα τρία αυτά θρεπτικά συστατικά είναι: ξηροί καρποί, θαλασσινά, κρέας και όσπρια.


Μαρία Μεντζέλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με M.Sc. Κλινική Διατροφή

Εξειδίκευση στο Life Coaching και στο NLP (Πανεπιστήμιου Αιγαίου),

Τηλέφωνο: 6984515475,

E-mail: maria.mentzelou@hotmail.com





©2019 by All About Parents. Proudly created with Wix.com