Ποιες δεξιότητες πρέπει να κατακτήσει ένα μωρό μέχρι να ξεκινήσει να μιλάει;

Πριν το μωρό μάθει να μιλάει σε μία γλώσσα πρέπει να έχει αναπτύξει κάποιες βασικές δεξιότητες. Αυτό σημαίνει ότι ακούει και καταλαβαίνει πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε!

Ποιες λοιπόν είναι οι βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένα μωρό από τη στιγμή της γέννησής του μέχρι τη στιγμή που θα ξεκινήσει να μιλάει;

  • Αντιδράει στους ήχους του περιβάλλοντος
  • Αντιδράει στις φωνές των ανθρώπων
  • Κατανοεί και γυρίζει στο όνομά του
  • Χαμογελάει όταν του μιλάνε
  • Αυξάνει το εύρος της προσοχής του σε δραστηριότητες που συμβαίνουν γύρω του
  • Μοιράζεται την προσοχή του με τους ανθρώπους μέσα από δραστηριότητες
  • Ανακαλύπτει και παίζει με τα παιχνίδια του
  • Κατανοεί απλές χειρονομίες (π.χ όταν απλώνουμε το χέρι καταλαβαίνει ότι κάτι πρέπει να μας δώσει)
  • Κατανοεί απλές εντολές χωρίς χειρονομίες (π.χ. δώσε…)
  • Μιμείται ήχους και τους διαφοροποιεί με την πρόθεση να επικοινωνήσει (διαφορετικό ήχο για διαφορετική συνθήκη π.χ. όταν γκρινιάζει, όταν πεινάει)
  • Μιμείται χειρονομίες (π.χ. κου-πεπε, χαιρετισμό, παλαμάκια, όχι)
  • Παίρνει πρωτοβουλία για αλληλεπίδραση με οικείους κυρίως ανθρώπους
  • Πραγματοποιεί εναλλαγή σειράς
  • Χρησιμοποιεί τα φωνήματα /p/, /b/ και /m/ όταν μουρμουρίζει
  • Κατανοεί το ναι και το όχι
  • Αναγνωρίζει λέξεις που σχετίζονται με καθημερινά αντικείμενα (π.χ. παπούτσι, χυμό

Διαβάστε επίσης

Εάν όμως το μωρό σας χάσει κάποιο από τα παραπάνω ορόσημα στην ανάπτυξη του και ανησυχείτε, απευθυνθείτε σε κάποιον Παιδίατρο – Αναπτυξιολόγο.

Χατζησάββα Εριφύλη

Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός MSc

Η Χατζησάββα Εριφύλη είναι Λογοθεραπεύτρια – Ειδική Παιδαγωγός, τακτικό μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ) και ταυτόχρονα μέλος της Επιστημονικής Ομάδας για τη Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) του συλλόγου. Αποφοίτησε από το τμήμα Λογοθεραπείας της Ανώτατης Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας του Α.Τ.Ε.Ι Ηπείρου και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση από το τμήμα Παιδαγωγικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Λευκωσίας και από το τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολικής Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών. Από το 2015 εργάζεται σε ιδιωτικά κέντρα ειδικών θεραπειών στην Αθήνα και αναλαμβάνει την παράλληλη στήριξη παιδιών σε δημόσια και ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Συμμετέχει σε επιστημονικές έρευνες και δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τη ΔΑΦ με το ΣΕΛΛΕ και παρακολουθεί συχνά επιστημονικά συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες που σχετίζονται με τον κλάδο της Λογοθεραπείας και της Ειδικής Αγωγής.