ΔΕΠΥ & Νευρογλωσσολογική Θεραπευτική Προσέγγιση

Τι είναι η ΔΕΠ-Υ;
 
Η ΔΕΠ-Υ (Διαταραχή Ελλειματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα) εμφανίζεται αρχικά στην προσχολική ηλικία. Υπολογίζεται ότι το 3%-5% των παιδιών σχολικής ηλικίας υποφέρουν από την συγκεκριμένη διαταραχή η οποία υπερτερεί εμφανώς στα αγόρια. Τα βασικά χαρακτηριστικά της ΔΕΠ-Υ είναι η υπερκινητικότητα, η απροσεξία, ο παρορμητισμός, η αδυναμία στη συγκέντρωση και η εύκολη διάσπαση προσοχής.
 
 
Ποια είναι τα συμπτώματα;
 
 
Προσχολική ηλικία
 
Το παιδί πολύ συχνά χαρακτηρίζεται από τους γονείς του ως:
  • Ανήσυχο
  • Άτακτο
  • Δύσκολο
  • Ζωηρό
 
Πρώτες τάξεις του δημοτικού
  • Τα παιδιά που υποφέρουν από ΔΕΠ-Υ δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σχολικές τους εργασίες.
  • Πολύ συχνά χάνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα.
  • Δεν περιμένουν τη σειρά τους.
  • Διακόπτουν συχνά τον συνομιλητή ή τον δάσκαλο τους.
  • Μιλούν υπερβολικά.
  • Γίνονται συχνά ενοχλητικά απέναντι στους άλλους.
 
Γυμνάσιο – λύκειο
  • Έντονες δυσχέρειες στη μελέτη.
  • Δυσκολίες στη παρακολούθηση του σχολείου σε όλα τα επίπεδα.
  • Χαμηλή αυτοεκτίμηση.
  • Ανασφάλεια.
  • Απομόνωση.
  • Ριψοκίνδυνη συμπεριφορά.
  • Επιθετικότητα.
  • Συχνά ατυχήματα.
  • Πιθανή χρήση ουσιών.
Η Νευρογλωσσολογική θεραπευτική Προσέγγιση:
 
Οι νευροεπιστήμες και συγκεκριμένα η νευρογλωσσολογία είναι σε θέση να δώσει τη λύση στη αποκατάσταση της ΔΕΠ-Υ κι αυτό διότι η συγκεκριμένη μαθησιακή διαταραχή είναι άμεσα συνδεδεμένη με την λειτουργικότητα του εγκεφάλου. Ο μαθητής με την βοήθεια του ρυθμού μαθαίνει μέσα από μια σειρά εξειδικευμένων ασκήσεων να συγκεντρώνεται, ελέγχοντας τις εγκεφαλικές αφαιρέσεις που προκαλούνται από την ΔΕΠ-Υ. Από τη στιγμή που ο μαθητής βιώνει την κατάσταση της συγκέντρωσης κατά την διάρκεια της συνεδρίας, είναι έτοιμος να τη βιώσει και στο σχολείο ενώ τα συμπτώματα σταδιακά υποχωρούν. Ο τρόπος και η μεθοδολογία που ακολουθούνται είναι ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες, τη σοβαρότητα και τη μορφή που συναντάμε στην κάθε περίπτωση. Η θεραπεία κυμαίνεται από εννέα έως δώδεκα μήνες.
 
Λίνα Κατσίγκρη PhD
Νευρογλωσσολόγος – Λογοπεδικός
info@drlinakatsigri.com
 
Η Λίνα Κατσίγκρη PhD είναι Νευρογλωσσολόγος-Λογοπεδικός, πτυχιούχος νευρογλωσσολογίας και πολιτικών επιστημών (BSc) του Πανεπιστημίου Βρυξελλών (VUB), κάτοχος μεταπτυχιακών σπουδών (MA) σε ανώτερες σπουδές γλωσσολογίας (VUB) και διδακτορικού διπλώματος (PhD) με θέμα The Dyslexic Brain: A Neurolinguistic Approach to the Logopedic Treatment of Dyslexia (VUB). Από το 1996, εργάζεται ως λογοπεδικός με εξειδίκευση στις ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Είναι η δημιουργός του Θεραπευτικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ανάγνωσης – EULEXIA the gift of reading που συμβάλει με επιτυχία στην αποκατάσταση των μαθησιακών δυσχερειών. Και της Μεθόδου Πρώιμης Ανάγνωσης –ΔΙΑΒΑΖΩ ΝΩΡΙΣ που απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Παράλληλα, με την ιδιότητα του νευροεπιστήμονα και του πιστοποιημένου HEARTMATH COACH oργανώνει σεμινάρια, ατομικές ή και ομαδικές συνεδρίες αυτοβελτίωσης BRAIN FITNESS και MINDFULNESS.
 
Περισσότερα άρθρα