Αμφίπλευρος συντονισμός των κινήσεων: Τι είναι & που χρησιμεύει;

Ο αμφίπλευρος συντονισμός είναι η ικανότητα χρήσης και των δύο πλευρών του σώματος, αριστερή και δεξιά, την ίδια στιγμή ταυτόχρονα, ώστε να γίνει μια συντονισμένη και οργανωμένη κίνηση. Αποτελεί ένδειξη ότι και τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου επικοινωνούν και ανταλλάσσουν πληροφορίες.

Αμφίπλευρος συντονισμός: Τα 3 είδη

1. Συμμετρικός: εδώ και οι δύο πλευρές του σώματος κάνουν την ίδια κίνηση ταυτόχρονα, π.χ. jumping jacks.

2. Ασσύμετρος: εδώ η κυρίαρχη πλευρά εκτελεί τη κίνηση και η μη κυρίαρχη βοηθά στη σταθεροποίηση, π.χ. πέρασμα χάντρας σε κλωστή.

3. Εναλλασσόμενος: εδώ και οι δυο πλευρές εκτελούν την ίδια κίνηση εναλλάξ, π.χ. μπουσούλημα.

Διαβάστε επίσης

Κύριος ρυθμιστής για τον αμφίπλευρο συντονισμό είναι το αιθουσαίο σύστημα. Παιδιά που παρουσιάζουν φτωχή επεξεργασία του αιθουσαίου συστήματος δυσκολεύονται στις αμφίπλευρες κινήσεις.

Πώς καταλαβαίνουμε ότι ένα παιδί αντιμετωπίζει δυσκολία στον αμφίπλευρο συντονισμό;

Παιδιά με δυσκολία στον αμφίπλευρο συντονισμό των κινήσεων τους βλέπουμε ότι παρουσιάζουν δυσκολία σε δραστηριότητες της αδρής και της λεπτής κίνησης.

Ενδεικτικά κάποιες από αυτές:

Αδρές κινήσεις:

  • Σύλληψη μπάλας
  • Στη σύλληψη μπάλας ύστερα από αναπήδηση αυτής
  • Να κάνουν πηδηματάκια
  • Παλαμάκια με ρυθμό
  • Να κάνουν πετάλι στο ποδήλατο
  • Να κάνουν κούνια στη παιδική χαρά

Λεπτές κινήσεις:

  • Στο δέσιμο των κορδονιών
  • Πέρασμα χαντρών σε κλωστή
  • Κόψιμο με το ψαλίδι
  • Χρήση πιρουνιού, μαχαιριού

Διαβάστε επίσης

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια S.I.
Συγγραφέας
OT blogger

Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας.

Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: