Τι είναι οι ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων για παιδιά; - Allaboutparents.gr

Τι είναι οι ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων για παιδιά;

Οι κοινωνικές δεξιότητες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας στο σπίτι, την εργασία, την παρέα με τους φίλους μας, στο σχολείο και στην παιδική χαρά. Η αλληλεπίδραση με τους άλλους είναι στην ανθρώπινη φύση του καθένα από εμάς. Για να μπορέσουμε να έχουμε επιτυχημένες διαπροσωπικές σχέσεις, οφείλουμε να εφαρμόζουμε σωστά το φάσμα των κοινωνικών μας δεξιοτήτων.

Αποτελούνται από λεκτικούς και μη λεκτικούς τρόπους επικοινωνίας και βοηθούν στην κοινωνικοποίηση, προς αποφυγή των παρεξηγήσεων και των συγκρούσεων.  Κάποιοι έχουν γεννηθεί με μια έμφυτη αίσθηση για το πως πρέπει να συμπεριφερθούν και να προσεγγίσουν κάποιον, ώστε να είναι κοινωνικά αποδεκτοί, άλλοι πάλι αντιμετωπίζουν μια δυσκολία σε αυτό το κομμάτι.

Όσον αφορά τα παιδιά, μαθαίνουν τις κοινωνικές δεξιότητες από τους άλλους, αλλά κυρίως από τους γονείς οι οποίοι αποτελούν τον σημαντικότερο δάσκαλο για εκείνα.

Για τα παιδιά που δυσκολεύονται στο κομμάτι των κοινωνικών σχέσεων, υπάρχουν ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων που έχουν σα στόχο:

  • Ενίσχυση κοινωνικής κατανόησης
  • Κατάκτηση κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων
  • Επιτυχημένες διαπροσωπικές σχέσεις
  • Βελτίωση ακαδημαϊκών επιδόσεων
  • Αύξηση αυτοελέγχου και αυτοπεποίθησης
  • Μεγαλύτερες προσαρμοστικές ικανότητες
  • Ανεξαρτησία

Διαβάστε επίσης

Για να έχουν επιτυχία οι ομάδες κοινωνικών δεξιοτήτων και κατ΄επέκταση η εκπαιδευτική τους παρέμβαση, είναι σημαντικό οι συμμετέχοντες να τις απολαμβάνουν και να τις αναζητούν. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αξιοποιώντας τεχνικές και μέσα όπως είναι το παιχνίδι, οι ιστορίες, το παιχνίδι ρόλων, τα εκφραστικά εικαστικά μέσα και γενικότερα τεχνικές που σέβονται την ατομικότητα και την διαφορετικότητα του κάθε παιδιού.

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια S.I.
Συγγραφέας
OT blogger
www.ergotherapeiakids.blogspot.gr

Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας.

Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: http://ergotherapeiakids.blogspot.gr.