9 Τips για ομαλή επιστροφή των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες στο σχολείο

Ξεκούραση, ξεγνοιασιά και παιχνίδι όλη την ώρα είναι αυτά που κυρίως χαρακτηρίζουν ένα παιδί κατά την διάρκεια του καλοκαιριού. Εκτός σχολικού προγράμματος το παιδί πέραν από την τσάντα με τα σχολικά βιβλία. Αφήνει στην άκρη και το άγχος για τη σχολική του επίδοση. Έπειτα, όμως πρέπει να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες και τις προκλήσεις του Σεπτεμβρίου.

Με την καινούρια σχολική χρονιά για πολλούς μαθητές η επιστροφή στα θρανία δεν αποτελεί ευχάριστη εμπειρία. Πόσο μάλλον όταν ο μαθητής αντιμετωπίζει τις δικές του δυσκολίες. Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες όπου θα σας βοηθήσουν να κάνετε την επιστροφή του παιδιού σας στο σχολείο. Όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα γίνεται.

Διαβάστε επίσης

9 tips που θα ακολουθήσετε

1.Ενημερωθείτε και για το τι δυσκολίες αντιμετωπίζει το παιδί σας, αλλά και με ποιους τρόπους μπορείτε να το στηρίξετε και να το ενισχύσετε. Μιλήστε με τον θεραπευτή του ή κάποιον ειδικό για να σας ενημερώσει σχετικά.

2.Δείξτε ενθουσιασμό για τη νέα χρονιά. Πηγαίνετε μαζί με το παιδί σας για τα σχολικά ψώνια. Φτιάξτε από πριν μια λίστα με το τι χρειάζεται, αφήστε το να διαλέξει τη σχολική τσάντα και κασετίνα που του αρέσει, αγοράστε πολύχρωμα μολύβια και στυλό, διαλέξτε τα ρούχα και τα παπούτσια που θα φορέσει την πρώτη μέρα στο σχολείο κ.α.

3.Ενισχύστε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας. Είναι σημαντικό για ένα παιδί το οποίο βιώνει καθημερινά στο σχολείο την απογοήτευση και το άγχος, να του θυμίζετε ότι υπάρχουν πράγματα στα οποία μπορεί και είναι πολύ καλό στο να τα κάνει. Τονίστε του τις δυνατότητες του, συζητάτε μαζί του τις επιτυχίες του και βρείτε δραστηριότητες να κάνετε με το παιδί σας στις οποίες είναι καλό.

4.Δημιουργήστε κατάλληλο περιβάλλον για διάβασμα. Τοποθετήστε το γραφείο του παιδιού σε ένα ήσυχο μέρος, χωρίς τηλεόραση ανοιχτή ή άλλες πηγές όπου θα του αποσπούν την προσοχή. Έχετε πάνω στο γραφείο μόνο το βιβλίο και το τετράδιο από το μάθημα το οποίο διαβάζει, αφήνοντας τα υπόλοιπα μέσα στην τσάντα ή σε μια άκρη όπου δεν φαίνονται. Φροντίστε την ώρα του διαβάσματος να υπάρχει απόλυτη ησυχία στο σπίτι. Έτσι συγκεντρώνεται και κατανοεί καλύτερα αυτό με το οποίο ασχολείται.

Επιπλέον:

5.Οργανώστε το καθημερινό πρόγραμμα του παιδιού. Είναι σημαντικό να υπάρχει ένα πρόγραμμα ώστε να γνωρίζει το παιδί τι ακολουθεί μετά το σχολείο. Οι ώρες διαβάσματος να είναι συγκεκριμένες (π.χ. μετά το φαγητό ή τον μεσημεριανό ύπνο). Αφήστε ώρα για παιχνίδι μέσα στο απόγευμα, καλό όμως είναι να αποφεύγονται για πολλή ώρα η ασχολία με ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα οποία αποσυντονίζουν το παιδί. Επίσης φροντίστε το παιδί σας να κοιμάται αρκετά (8-10 ώρες ο βραδινός ύπνος) ώστε να είναι ξεκούραστο για να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της καθημερινότητας.

6.Σχεδιάστε την καινούρια σχολική χρονιά μαζί με το παιδί σας. Βρείτε δραστηριότητες που του αρέσουν και που θα μπορούσε να κάνει (π.χ. να πάρει μέρος σε κάποια αθλητική ή μουσική ομάδα ή όποια άλλη εξωσχολική δραστηριότητα του αρέσει).

7.Ξεφυλλίστε τα καινούρια βιβλία μαζί με το παιδί σας, ντύστε τα και κολλήστε αυτοκόλλητα και ετικέτες της επιλογής του.

8.Λίγες μέρες πριν βάλτε το παιδί στο σχολικό κλίμα δίνοντας του να διαβάσει βιβλία ή να λύσει ασκησούλες.

9.Μιλήστε με τον δάσκαλο του παιδιού. Συζητήστε μαζί του τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί σας, αλλά και για τα ποια είναι τα δυνατά του σημεία. Ζητήστε του να έχει επαφή για ενημέρωση με τυχόν θεραπευτή του παιδιού, όπου θα μπορούσε να του δώσει χρήσιμες συμβουλές για μέσα στην τάξη.

Διαβάστε επίσης

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια S.I.
Συγγραφέας
OT blogger

Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας.

Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: