Πώς να προετοιμάσω το παιδί μου για την επίσκεψη στον Ειδικό Παιδαγωγό.

Επέλεξα να αναπτύξω το θέμα του Ειδικού Παιδαγωγού, διότι έχω βρεθεί αρκετές φορές σε συζητήσεις με γονείς ζητώντας μου συμβουλές για το πώς θα γίνει η προετοιμασία του παιδιού για την προκειμένη συνάντηση. Συζητώντας λοιπόν με συναδέρφους και Ειδικούς Παιδαγωγούς έφτασα στα ακόλουθα συμπεράσματα.

 

Αρχικά θα ήθελα να ορίσω τι είναι ο Ειδικός Παιδαγωγός και ποιος είναι ο ρόλος του, είτε στο σχολικό χώρο είτε όχι.

Ο Ειδικός Παιδαγωγός είναι το πρόσωπο που βρίσκεται ανάμεσα στο παιδί και την μάθηση.

Είναι εκείνος που βρίσκεται ανάμεσα στους γονείς και στις προσδοκίες τους για την σχολική επίδοση των παιδιών τους αλλά και την γενικότερη επίδοση τους. Είναι εκείνος που βρίσκεται ανάμεσα στο παιδί και την ίδια του την οικογένεια, που το αντιμετωπίζει άλλοτε διαφορετικά και άλλοτε όχι. Ο ρόλος του δηλαδή είναι διαμεσολαβητικός.

Εννοείται πως στο πρακτικό κομμάτι είναι δύσκολο μέσα από ένα άρθρο μόνο να αναπτύξουμε τον ενεργό του ρόλο. Αλλά είμαι σίγουρη πως όλοι λίγο πολύ έχουμε βρεθεί σε συζητήσεις ή έχουμε διαβάσει και ακούσει, για εκείνον τον δάσκαλο που φρόντισε να μάθει σε ένα παιδί να αυτοεξυπηρετείται, που του έμαθε να αρθρώνει τις πρώτες του λέξεις παρότι είναι κωφό, το βοήθησε να διαχειρίζεται τον θυμό του παρότι πόνεσε και εκείνος από τα ξεσπάσματα του, το βοήθησε να ενταχθεί στον κοινωνικό του περίγυρο ομαλά, κάθεται πάντα δίπλα του στην τάξη και στα διαλείμματα.

Διαβάστε επίσης

Είναι τόσες οι σκέψεις και τα παραδείγματα που έχω να πω που δεν ξέρω τι να πρωτοαναφέρω!

Σχετικά λοιπόν με την προετοιμασία που οφείλουν να κάνουν οι γονείς στα παιδιά τους για την πρώτη επίσκεψη στον Ειδικό Παιδαγωγό έχω να προτείνω τα εξής (οι συμβουλές τροποποιούνται βέβαια πάντα με τον λόγο της επίσκεψης) :

  • Μιλάμε αρκετό καιρό πριν στο παιδί για την επίσκεψη που πρόκειται να συμβεί.
  • Δεν του αναφέρουμε αρνητικές εμπειρίες ή σχόλια, είμαστε και εμείς οι ίδιοι θετικοί.
  • Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει το παιδί να αντιληφθεί πως είμαστε αγχωμένοι.
  • Του εξηγούμε πως η επίσκεψη γίνεται προς όφελος του και θα το βοηθήσει να νιώθει καλύτερα με τον εαυτό του.

Αντιλαμβανόμαστε, πως ο ρόλος του παιδαγωγού είναι πολύπλευρος πόσο μάλιστα του Ειδικού Παιδαγωγού. Για ένα θετικό αποτέλεσμα καλό θα ήταν να υπάρχει συνεργασία μεταξύ γονέων –σχολείου και εκπαιδευτικού γιατί αυτή θα έχει αντίκτυπο στο παιδί.

Διαβάστε επίσης

Τέλος, επειδή πολλές φορές έχω βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να ακούσω λόγια που με έχουν στεναχωρήσει αλλά και προβληματίσει ήθελα μέσω αυτού του άρθρου να τονίσω την σπουδαιότητα και την συμβολή του παιδαγωγού στην ζωή και την ανάπτυξη των παιδιών.

Δεν αναφέρομαι βέβαια μόνο στο μαθησιακό κομμάτι. Είναι πολύ σημαντική η σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ των γονέων και των εκπαιδευτικών, οι προτροπές και οι συμβουλές που δίνουν οι εκπαιδευτικοί δεν δίνονται με σκοπό να μειώσουν την δουλειά και την προσπάθεια των γονέων αλλά με σκοπό την καλύτερη εξέλιξη των παιδιών τους.

Διαβάστε επίσης

Ας μην ξεχνάμε λοιπόν τον κοινό μας προορισμό, την αγάπη και το ενδιαφέρον μας για τα παιδιά.

 

Ας γίνουμε καλύτεροι γι’ αυτά!!!

Λάλου Σπυριδούλα

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
                                                                                                                                                 Σχολική Ψυχολογία

Ονομάζομαι Λάλου Σπυριδούλα και είμαι Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Διαθέτω πιστοποιημένες επιμορφώσεις και μεταπτυχιακούς τίτλους στη ψυχολογία και τη διαχείριση άγχους των παιδιών, την εκπαίδευση μεταναστών και τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη. Επιπλέον, ασχολούμαι με την Ειδική Αγωγή, τη σχολική φοβία, τις διαφυλικές διαφορές, τον ιδρυματισμό και τη παιγνιοθερaπεία. Παράλληλα κάνω ιδιαίτερα μαθήματα αλλά και δημιουργική απασχόληση. Από το 2017, έχω δημιουργήσει την ιστοσελίδα: Teacher’s Blog, όπου εγώ και οι συνεργάτες μου, αναρτούμε προβληματισμούς, ιδέες, αντιλήψεις και συμβουλές γύρω από την εκπαίδευση, την οικογένεια, το σχολείο αλλά και την κοινωνία.