ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ: ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ & ΟΜΑΛΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ

Οδηγός για δασκάλους: Μαθησιακές δυσκολίες & ομαλή επιστροφή στα θρανία

Μια ακόμη σχολική χρονιά ξεκινά!

Κάποιοι από τους μαθητές σας ανυπομονούν για αυτό και κάποιοι τρέμουν και μόνο στην ιδέα. Στην πλειοψηφία της δεύτερης κατηγορίας ανήκουν μαθητές που ίσως αντιμετωπίζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία. Υπάρχουν απλοί τρόποι όπου μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον και να τα βοηθήσετε να ξεκινήσει η χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Διαβάστε επίσης

1. Ταυτιστείτε με τον μαθητή.

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε πως νιώθει ένας μαθητής με κάποια μαθησιακή δυσκολία. Για αυτό το παιδί ο σχολικός χώρος είναι ένας χώρος συνυφασμένος με την αποτυχία, την απογοήτευση και ακόμα πολλά αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με την απόδοση του. Κατανοήστε λοιπόν την αγωνία του σκεπτόμενοι για λίγο πως θα ήταν αν ήσασταν εσείς στην θέση του.

 

2. Ενημερωθείτε με ένα μικρό ιστορικό του παιδιού…

…λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να έχετε μια εικόνα σχετικά με τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, καθώς και για το ποια είναι τα δυνατά του σημεία.

 

3. Μιλήστε με τους γονείς…

…του και πείτε τους ότι είστε διαθέσιμοι να σας ενημερώνουν για ότι αφορά το παιδί τους, αλλά και για να σας εκφράζουν τις ανησυχίες τους.

 

4. Κρατήστε επαφή για ενημέρωση με τον θεραπευτή…

…σε περίπτωση που ο μαθητής σας ακολουθεί κάποιο Θεραπευτικό Πρόγραμμα .

 

5. Φροντίστε να νιώθουν άνετα και χρήσιμα μέλη της τάξης.

Μπορείτε να τους αναθέτετε μικρές εργασίες όπως να σας βοηθάνε να μοιράσουν τα τετράδια ή τα φυλλάδια κ.α.

 

6. Προγραμματίστε την ημέρα.

Φτιάξτε πινακάκια με το καθημερινό πρόγραμμα και βάλτε τα σε ένα εμφανές σημείο. Είναι πιο ᾽᾽ασφαλή᾽᾽ για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες να γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί.

 

7. Τοιχοκολλήστε τους κανόνες της τάξης…

…διατυπωμένους με απλό τρόπο, γράφοντας τι θέλετε να κάνουν τα παιδιά και όχι τι δεν πρέπει να κάνουν, π.χ. “Δεν μιλάω την ώρα του μαθήματος” και όχι “Μη μιλάτε την ώρα του μαθήματος”.

 

8. Οργανώστε τα αρχεία σας…

…με έναν ξεχωριστό φάκελο για την σχολική πρόοδο του παιδιού και έναν άλλον που θα σχετίζεται με την ειδική εκπαίδευση.

Μη ξεχάσετε την θετική σας διάθεση !

Καλή σχολική χρονιά για εσάς και τους μαθητές σας!

Διαβάστε επίσης

Μαρία Κυριαζή

Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Συγγραφέας – ΟΤ blogger

ria_kiriazi@hotmail.gr

 ergotherapeiakids@gmail.com

www.ergotherapeiakids.blogspot.gr

Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας. Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: http://ergotherapeiakids.blogspot.gr.

 
Περισσότερα άρθρα