Θηλασμός το καλοκαίρι: Τι αλλάζει;

Για πολλούς από εμάς το καλοκαίρι είναι περίοδος διακοπών, αλλά αν υπάρχει κάποιος που δεν κάνει «διακοπές», αυτός είναι ο θηλασμός. Η θερμοκρασία αυξάνεται και οι ανάγκες τόσο της μαμάς όσο και του παιδιού της αλλάζουν. Πιθανόν το μωρό να έχει ανάγκη να θηλάζει πιο συχνά και με μικρότερη διάρκεια. Αν και οι καύσωνες μας ταλαιπωρούν, οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν ώστε να ‘στε ετοιμοπόλεμες.1

Καλός ο ήλιος αλλά αγαπιέται και η σκιά

Ναι στην βιταμίνη D αλλά και στη δροσιά!

Μετά από μια μεγάλη περίοδο στο σπίτι έχουμε ανάγκη να βγούμε και να μας δει ο ήλιος. Ωστόσο φροντίστε όταν θηλάζετε, να βρίσκεστε σε σκιερό, δροσερό μέρος. Αυτό μπορεί να είναι είτε στην άνεση του σπιτιού σας, είτε σε κάποιο όμορφο πάρκο, ή ένας χώρος με κλιματισμό. Προσέξτε μόνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται ανεμιστήρας ή κλιματιστικό , να μην στοχεύει απευθείας πάνω στο βρέφος.

Αντηλιακά, κρέμες & θηλασμός

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που χρησιμοποιούμε περισσότερα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, είτε για να προστατευτούμε από την UV ακτινοβολία του ήλιου, είτε από τα κουνούπια. Μπορεί ο βαθμός που τα προϊόντα αυτά εισέρχονται στο γάλα να εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αλλά, η χρήση της μητέρας μπορεί να τροποποιηθεί.

Πώς να χρησιμοποιήσετε τα προϊόντα:

  1. Αποφύγετε να τα χρησιμοποιείτε σε περιοχές όπως η θηλή, όπου το βρέφος μπορεί να τα καταπιεί άμεσα
  2. Αποφύγετε περιοχές με πολλά κουνούπια, ή φορέστε κάποιο ρούχο που να καλύπτει το δέρμα έτσι ώστε να μειωθεί η χρήση των εντομοαπωθητικών.
  3. Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο τις μεσημεριανές ώρες και να φοράτε καπέλο

Απαιτούνται πολύ περισσότερες πληροφορίες πριν από την παροχή σαφών κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με τα ασφαλέστερα προϊόντα που πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Αλλά, τα αντηλιακά προϊόντα που περιέχουν οκτινοξάτη και οξυβενζόνη (και enzacamene, όπου είναι διαθέσιμο) θα πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια του θηλασμού. Η χρήση προϊόντων που περιέχουν οξείδιο του ψευδαργύρου ή διοξείδιο του τιτανίου μπορεί να ελαχιστοποιήσει την έκθεση στα αντηλιακά που μας ανησυχούν.2

Θηλασμός & ενυδάτωση

Φροντίστε να καταναλώνετε φρούτα, να πίνετε πολύ νερό και να έχετε πάντα μαζί σας ένα μπουκαλάκι.

Ο θηλασμός συχνά μπορεί να σας προκαλεί δίψα. Αυτό εντείνεται το καλοκαίρι λόγω της ζέστης. Ευτυχώς για μας, η φύση έχει προνοήσει παρέχοντας πληθώρα φρούτων πλούσια σε νερό και ταυτόχρονα απολαυστικά, όπως το καρπούζι.

Διαβάστε επίσης

Λίγο κρασί, λίγο θάλασσα και το μωρό μου

Συστήνεται η αποφυγή του αλκοόλ στις μητέρες που θηλάζουν. Ωστόσο, η μέτρια κατανάλωση (έως 1 ποτήρι κρασί/ημέρα) φάνηκε ασφαλής για το βρέφος.

Λόγω των διακοπών, μπορεί να θελήσετε να πιείτε ένα ποτήρι κρασί. Γνωρίζουμε ότι η περιεκτικότητα σε αλκοόλ στο γάλα είναι υψηλότερη 30-60 λεπτά μετά την κατανάλωση. Φροντίστε ώστε να θηλάσετε τουλάχιστον 2 ώρες μετά. Επίσης, έχετε υπόψη σας ότι το αλκοόλ εντείνει την δίψα.3

Δίνουμε νερό στο μωρό;

Όχι, ακόμα και στα τροπικά κλίματα!4 Επαγγελματίες υγείας και διεθνείς οργανισμοί απαγορεύουν την χορήγηση νερού σε βρέφη κάτω των 6 μηνών. Με τη χορήγηση νερού σε μικρά μωρά ελλοχεύει ο κίνδυνος διάρροιας και υποσιτισμού.

Επιστροφή στον μητρικό θηλασμό
Απόκτησε το βιβλίο "Επιστροφή στον μητρικό θηλασμό" πατώντας στην εικόνα!

Αυτά που φοβόμαστε κυρίως είναι ότι:

  1. Το νερό μπορεί να μην είναι καθαρό
  2. Δε θα λάβει τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Καθώς το στομαχάκι του μωρού σ’ αυτήν την ηλικία είναι πολύ μικρό, αν το γεμίσουμε με νερό δεν θα θέλει να θηλάσει.5

Πάνω από το 80% του μητρικού γάλακτος είναι νερό, ποσότητα που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του μωρού σας. Οπότε μην ανησυχείτε.6 Να ακολουθείτε τις οδηγίες του γιατρού ή της μαίας σας και να απολαμβάνετε κάθε στιγμή. Να έχετε ένα όμορφο καλοκαίρι!

Διαβάστε επίσης

Ιωάννα Πολακτσίδου

Φοιτήτρια στο τμήμα μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Πιστοποιημένη στην καρδιοτοκογραφική παρακολούθηση

Ονομάζομαι Ιωάννα Πολακτσίδου, είμαι τελειόφοιτη στο τμήμα μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και κατάγομαι από τη Θεσσαλονίκη. Λόγω της αγάπης μου για τη μαιευτική παρακολουθώ συχνά σεμινάρια απ’ όλο τον κόσμο που αφορούν την υγεία τόσο της εγκύου, όσο και του εμβρύου, νεογνού. Μιλάω τη γαλλική και αγγλική γλώσσα και στοχεύω στο μέλλον να γίνω γέφυρα της Ελλάδας με το εξωτερικό. Πιστεύω βαθιά πως αλλάζοντας την ματιά μας για τη δημιουργία, αλλάζει και ο τρόπος που δημιουργούμε.

Βιβλιογραφία

  1. Thursday’s Tip: Breastfeeding in a heat wave | La Leche League Canada – Breastfeeding Support and Information. Accessed June 27, 2021. https://www.lllc.ca/thursdays-tip-breastfeeding-heat-wave

  2. Anderson PO. Summer Topics on Breastfeeding.

  3. CDC. Alcohol and Breastfeeding. Centers for Disease Control and Prevention. Published February 9, 2021. Accessed June 27, 2021. https://www.cdc.gov/breastfeeding/breastfeeding-special-circumstances/vaccinations-medications-drugs/alcohol.html

  4. Christelle. Allaitement et fortes chaleurs. Accessed June 27, 2021. https://www.lllfrance.org/vous-informer/des-etudes/1524-etudes-sur-besoins-en-eau

  5. Thursday Tip: Newborns have small stomachs! | La Leche League Canada – Breastfeeding Support and Information. Accessed June 27, 2021. https://www.lllc.ca/thursday-tip-newborns-have-small-stomachs

  6. World Health Organization (2015). Breastfeeding. Retrieved from https://www.who.int/news-room/q-a-detail/breastfeeding