σώμα μετά τη γέννα

Πώς να χτίσεις το σώμα σου ξανά μετά τη γέννα

Μαγικά, αλλά και πολλές φορές ανησυχητικά, το σώμα συνεχίζει να αλλάζει σχήμα μετά τον τοκετό, με το βάρος μας να παίζει και να αναδιανέμεται. Το στήθος κι η κοιλιά συνεχώς αλλάζουν καθώς το γάλα κατεβαίνει για να θηλάσουμε το μωρό μας.

Τα όργανα μας συρρικνώνονται και μετακινούνται για να βρουν τη βέλτιστη θέση τους, καθώς το μωρό μας δεν είναι πλέον εκεί. Κάθε ματιά στον καθρέφτη αντικατοπτρίζει άγνωστες αναλογίες, με τις οποίες δεν είμαστε εξοικειωμένες.

Το σώμα χρειάζεται ξεκούραση

Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά το πρώτο και κύριο βήμα για να επαναφέρετε το σώμα σας είναι η «ξεκούραση». Παρόλο που ο τοκετός είναι μια φυσική διαδικασία που οι γυναίκες βιώνουν, έχει επιπτώσεις στο σώμα. Αποτέλεσμα αυτού είναι αυτό να χρειάζεται μία περίοδο αποκατάστασης.

Δεν μπορούμε να πιστεύουμε πως θα συνεχίσουμε την καθημερινότητά μας και τις δραστηριότητές μας, από τη μια στιγμή στην άλλη χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη μας ότι το σώμα μας για εννιά μήνες μπήκε στη διαδικασία πολλαπλών αλλαγών.

Η περίοδος αποκατάστασης ποικίλλει από γυναίκα σε γυναίκα. Σε παγκόσμιο επίπεδο όμως, η πλειοψηφία των επιστημόνων υγείας και οι μαίες υποστηρίζουν πως οι 15 πρώτες ημέρες μετά τον τοκετό είναι ιδιαίτερα σημαντικές.

Σε ιδανικές συνθήκες, η μαμά θα πρέπει να είναι σε κατάσταση πλήρους ξεκούρασης (ύπνος, θηλασμός, φροντίδα νεογέννητου, ξεκούραση). Αυτό θα θα βοηθήσει σημαντικά στην αποκατάσταση.

Τι μπορούμε να κάνουμε αυτές τις πρώτες 15 ημέρες, για να αρχίσουμε να ερχόμαστε σιγά-σιγά σε επαφή με το σώμα μας;

Η εξάσκηση της αναπνοής μας, ήπια και συνειδητά, μας επιτρέπει να δώσουμε μάκρος στο σώμα μας, να επανασυνδεθούμε με τον κορμό μας, αλλά και να ισορροπήσουμε το νευρικό μας σύστημα.

Διαβάστε επίσης

Χρήσιμες οδηγίες για να επανασυνδέσετε το σώμα σας (reconnect your body):

 

  • Δύο φορές την ημέρα, τουλάχιστον για 2 λεπτά, κλείσε τα μάτια σου και συγκεντρώσου στην αναπνοή σου και την κίνηση που κάνει το στέρνο, οι πλευρές, η κοιλιά και η λεκάνη σου.
  • Αν δε νιώθεις καλά κατά τη διάρκεια της βαθιάς αναπνοής τότε δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα να ξεκινήσεις .
  • Σε περίπτωση που έχεις γεννήσει με καισαρική τομή και νιώθεις ότι σε ενοχλεί η τομή, περιμένε μερικές ημέρες και ξαναπροσπάθησε.
  • Σε αυτήν τη φάση, προτείνω να μην μπεις σε διαδικασία αποκατάστασης πυελικού εδάφους (π.χ. ασκήσεις Kegel).
  • Σεβάσου τον χρόνο που χρειάζεται το δικό σου σώμα να βελτιωθεί και να ισορροπήσει.
  • Άκου το σώμα σου, εμπιστεύσου το, φροντίσε το.
  • Νούμερο ένα κανόνας είναι η υπομονή .
  • Αυτά τα 4 λεπτά την ημέρα θα σε βοηθήσουν να υιοθετήσεις μια ρουτίνα για να έρθεις σε επαφή ξανά με το σώμα σου.
  • Ιδανική θέση για τις ασκήσεις αναπνοής είναι η ύπτια, με τα πέλματα να πατούν στο έδαφος πιο ανοιχτά από το άνοιγμα των ισχίων. Χαλάρωσε τα γόνατα σου και άφησε τα να ξεκουραστούν το ένα πάνω στο άλλο. Κράτα μάκρος στην σπονδυλική σου στήλη, φέρε τις παλάμες στις κατώτερες πλευρές και ξεκίνα τις αναπνοές σου.

Μετά τον τοκετό, η μαμά καλείται να ισορροπήσει πολλά πράγματα στη ζωή της. Βασικά στοιχεία στην αποκατάσταση είναι ο χρόνος, η υπομονή κι η κατάλληλη καθοδήγηση από τους ειδικούς.

Rebuild your body - rebuild your strength - rebuild your core - restore your vitality!

Γιούλη Σιβρίκα

Φυσικοθεραπεύτρια

Εξειδικευμένη στην υγεία της μητέρας – γυναίκας

Prenatal pilates instructor 

Postpartum corrective exercise specialist 

Scroth therapist for scoliosis & kyphosis 

email: gioulisivrika@gmail.com

site: mamafit.gr

instagram: https://instagram.com/mamafit.gr?igshid=1oqkglp0f64tq

Ονομάζομαι Γιούλη Σιβρίκα κι είμαι Φυσιοθεραπεύτρια και Pilates instructor με εξειδίκευση στην άσκηση κατά την διάρκεια της κύησης αλλά και την αποκατάσταση μετά τον τοκετό.

 

Είμαι μητέρα δύο κοριτσιών 6 & 9 ετών και μετά τους τοκετούς μου αντιμετώπισα πολλά προβλήματα στην προσπάθεια μου να επανέλθω στην άσκηση και στην απαιτητική καθημερινότητά μου. Αυτό με ώθησε στο να ασχοληθώ τα τελευταία 7 χρόνια με την γυναίκα-μητέρα και τις ανάγκες της που προκύπτουν από την εγκυμοσύνη κι έπειτα.

 

Έχοντας δουλέψει με πολλές εγκύους όλα αυτά τα χρόνια , ένιωσα την ανάγκη να ενημερώσω-βοηθήσω κι άλλες γυναίκες-μητέρες για όλες τις όμορφες αλλά κι ιδιαίτερες αλλαγές που συνοδεύουν την μητρότητα. Κάπως έτσι γεννήθηκε το mamafit.gr που είναι ένα site ενημερωτικό το οποίο θα είναι σύντομα κοντά μας.