Εγκυμοσύνη: Ποια είναι η σωστή στάση σώματος & πώς να την επιτύχετε —

Εγκυμοσύνη: Ποια είναι η σωστή στάση σώματος & πώς να την επιτύχετε

Η σωστή στάση σώματος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο για τον καθένα μας και συγκεκριμένα στην περίοδο της εγκυμοσύνης, θα μπορούσαμε να πούμε, πως θεωρείται απαραίτητη. Όσο μεγαλώνει η κοιλιά μας και το στήθος μας βαραίνει, το κέντρο βάρους του σώματος αλλάζει.

Το σώμα αποκτά την τάση να «επιτρέπει» στη λεκάνη να φεύγει προς τα εμπρός. Οι γλουτοί βρίσκονται σε συνεχή τάση προκειμένου να καλύψουν το «κενό» του κορμού. Η οσφυϊκή μοίρα έρχεται σε λόρδωση, οι ώμοι έχουν την τάση να κλείνουν προς τα μέσα και ο αυχένας να φεύγει μπροστά.

Οι αλλαγές αυτές στη στάση σώματος της εγκύου αυξάνουν την ένταση στους μύες της πλάτης και μπορεί να προκαλέσουν ενόχληση.

Πώς μπορείς να ελέγξεις τη στάση του σώματος σου σε όρθια θέση

  • Κάθισε όρθια κοιτώντας σε έναν καθρέπτη, με πέλματα-γόνατα-ισχία στην ίδια ευθεία.
  • Τώρα σκέψου πως κάποιος σε τραβάει με ένα σκοινάκι από το κεφάλι για να σε «ψηλώσει» και να σε φέρει σε όρθια θέση.
  • Φέρε πίσω και κάτω τους ώμους σου, ενεργοποίησε ήπια την κοιλίτσα σου για να μειώσεις την εκτεταμένη λόρδωση στη μέση σου.
  • Σιγά σιγά θα νιώσεις τη λεκάνη σου να έρχεται στη φυσική της θέση «neutral pelvis».
  • Κάθε φορά που νιώθεις πως «αφήνεσαι» στο «φτωχό πρότυπο» που αναφέραμε παραπάνω, φέρε στου μυαλό σου το «σκοινί» και προσπάθησε να διορθώσεις τη στάση σου, ενισχύοντάς τη μυϊκά.

 

Tip: Mπορείς να ακουμπήσεις στον τοίχο για να έχεις feedback της στάσης σου από ένα σταθερό σημείο.

Διαβάστε επίσης

Σωστή στάση σώματος στο γραφείο

  • Προσπάθησε να καθίσεις με την πλάτη σου να υποστηρίζεται είτε από την καρέκλα είτε από κάποιο μαξιλάρι.
  • Τα πόδια μπορούν να ακουμπούν στο πάτωμα ή σε κάποιο υποπόδιο.
  • Αν δουλεύεις σε υπολογιστή, αυτός θα πρέπει να είναι ακριβώς ευθεία μπροστά σου, αποφεύγοντας να κοιτάς πάνω ή κάτω, χάνοντας το μάκρος στον αυχένα σου.
  • Οι αγκώνες πρέπει να είναι χαλαροί πάνω στο γραφείο ούτως ώστε να αποφεύγεις να σηκώνεις τους ώμους σου προς τα αυτιά σου.

Σωστή στάση σώματος όταν κάθομαι στον καναπέ

  • Η ιδανική θέση για να καθόμαστε στον καναπέ είναι με ίσια πλάτη και πέλματα στο έδαφος
  • Δυστυχώς όμως, δεν είναι η πιο άνετη θέση και όσο προχωράει η εγκυμοσύνη δυσκολεύει περισσότερο.
  • Αν σε βολεύει περισσότερο να κάθεσαι σε «ανάκλιση», φρόντισε να υποστηρίζεται τόσο η μέση σου, όσο και η πλάτη σου με μαξιλάρια.

 

Tip: Είναι πολύ σημαντικό για να σηκωθούμε από τον καναπέ να γυρίσουμε λίγο στο πλάι και να βάλουμε δύναμη στα χέρια, προσπαθώντας έτσι να μειώσουμε την αυξημένη ενεργοποίηση των κοιλιακών μυών.

Σωστή στάση σώματος στον ύπνο

  • Η πλαγιά κατάκλιση με υποστήριξη από μαξιλάρια περιγράφεται ως η πιο άνετη από τις εγκύους, αλλά κι η πιο σωστή εργονομικά.

 

Tip: Mπορείς να ενισχύσεις τη θέση σου χρησιμοποιώντας ένα λεπτό μαξιλάρι κάτω από την κοιλιά, για να υποστηρίζει το βάρος του μωρού. Και ένα ανάμεσα στα πόδια, για να μένει η λεκάνη σε ουδέτερη θέση, αλλά και να μειωθούν τυχόν ενοχλήσεις στην μέση.

Διαβάστε επίσης

Γιούλη Σιβρίκα

Φυσικοθεραπεύτρια
Εξειδικευμένη στην υγεία της μητέρας – γυναίκας
Prenatal pilates instructor
Postpartum corrective exercise specialist
Scroth therapist for scoliosis & kyphosis

Ονομάζομαι Γιούλη Σιβρίκα κι είμαι Φυσιοθεραπεύτρια και Pilates instructor με εξειδίκευση στην άσκηση κατά την διάρκεια της κύησης αλλά και την αποκατάσταση μετά τον τοκετό. Είμαι μητέρα δύο κοριτσιών 6 & 9 ετών και μετά τους τοκετούς μου αντιμετώπισα πολλά προβλήματα στην προσπάθεια μου να επανέλθω στην άσκηση και στην απαιτητική καθημερινότητά μου. Αυτό με ώθησε στο να ασχοληθώ τα τελευταία 7χρόνια με την γυναίκα-μητέρα και τις ανάγκες της που προκύπτουν από την εγκυμοσύνη κι έπειτα. Έχοντας δουλέψει με πολλές εγκύους όλα αυτά τα χρόνια, ένιωσα την ανάγκη να ενημερώσω-βοηθήσω κι άλλες γυναίκες-μητέρες για όλες τις όμορφες αλλά κι ιδιαίτερες αλλαγές που συνοδεύουν την μητρότητα. Κάπως έτσι γεννήθηκε το mamafit.gr που είναι ένα site ενημερωτικό το οποίο θα είναι σύντομα κοντά μας.