Απλές οδηγίες για Περινεϊκό Μασάζ στην εγκυμοσύνη

Τι χρειάζομαι;

Η καλύτερη στιγμή είναι μετά από ένα χαλαρωτικό μπάνιο ή ένα χλιαρό ντουζ, επειδή τα αιμοφόρα αγγεία στην περιοχή του περινέου είναι διεσταλμένα, κάνοντας το πιο μαλακό και άνετο στην υφή. Ίσως να ήταν καλή ιδέα να πάτε στην τουαλέτα πριν ξεκινήσετε και να πλύνετε τα χέρια σας.

Τι λάδι να χρησιμοποιήσω;

Για το μασάζ θα χρειαστείτε κάποια λιπαντική ουσία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα μη αρωματισμένο βιολογικό λάδι όπως αμυγδαλέλαιο, λάδι καρύδας, jojoba κτλ. Τα έλαια εμπλουτισμένα με βιταμίνη Ε ενδείκνυνται, λόγω της ιδιότητας αυτής της βιταμίνης να αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και να κάνει το δέρμα πιο ελαστικό.1 Επίσης, το έλαιο λεβάντας έχει μελετηθεί κατά καιρούς και προτιμάται από τις γυναίκες και κατά την διάρκεια του τοκετού. 2 Εάν είστε ευαίσθητες σε κάποιο από αυτά, μπορείτε να το αντικαταστήσετε με ένα υδατοδιαλυτό τζελ λιπαντικού. Ακόμη, αν νιώθετε καλύτερα με αυτό μπορείτε να αξιοποιήστε τα φυσικά υγρά του κόλπου σας.

Μη χρησιμοποιείτε βρεφικά έλαια ή βαζελίνη.

Πώς να κάνω περινεϊκό μασάζ;

  • Αφού πλύνετε τα χέρια σας, βρείτε έναν ήρεμο χώρο και πάρτε μια άνετη θέση. Μπορείτε να κάνετε περινεϊκό μασάζ μόνες σας ή με την βοήθεια του συντρόφου σας. Ανάψτε ένα κεράκι ή βάλτε μουσική. Βρείτε αυτό που σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα.

Αρχικά τοποθετείστε τα χέρια σας πάνω στο περίνεο, ώστε απλά να αισθανθείτε αυτήν την περιοχή του σώματός σας. Πολλές φορές συσσωρεύεται μεγάλη ένταση εκεί κατά τη διάρκεια της μέρας. Η συνειδητοποίηση και η απελευθέρωση της τάσης είναι μια καλή αρχή για την προετοιμασία του τοκετού.

  • Βάλτε λίγο λαδάκι στο ένα χέρι και τρίψτε το με το άλλο προκειμένου να ζεσταθούν. Στην συνέχεια τοποθετείστε απαλά το λάδι σε όλη την περιοχή του περινέου. Με την αφή των χεριών σας εντοπίστε τις διαφορές του δέρματος από σημείο σε σημείο. Κάποιοι μυς είναι μαλακοί και κάποιοι σκληροί και άκαμπτοι. Κάντε μασάζ εκεί σταθερά. Μπορείτε να βάζετε λίγη περισσότερη πίεση καθώς εκπνέετε.

Προσπαθήστε ταυτόχρονα να κάνετε ασκήσεις πυελικού εδάφους. Καθώς εκπνέετε επικεντρωθείτε στο πυελικό έδαφος και όταν εισπνέετε, χαλαρώστε. Βεβαιωθείτε ότι οι γλουτοί είναι χαλαροί. Μην σφίγγετε το πιγούνι σας. Η χαλάρωση του πιγουνιού στον τοκετό θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε το περίνεό σας.

  • Μπορείτε επίσης να κάνετε μερικές απαλές κινήσεις σύσφιξης και χαλάρωσης του κόλπου καθώς εκπνέετε. Αν νιώθετε άνετα κάντε το τοποθετώντας τον αντίχειρά σας στον κόλπο.

Τις τελευταίες εβδομάδες κύησης προσπαθήστε να διατείνετε το περίνεο όπως θα μπορούσε να γίνει στον τοκετό. Για να το κάνετε αυτό τοποθετείστε το δάχτυλό ή τον αντίχειρά σας, συγκεκριμένα, μέσα στον κόλπο κάνοντας ήπιο μασάζ. Οι κινήσεις σας θα πρέπει να είναι ρυθμικές σχήματος U στο κάτω μέρος του κολπικού ανοίγματος. Αν το φανταστούμε ως μία πρόσοψη ρολογιού, πρόκειται για το τμήμα της 3ης με 9ης ώρας. Αυτή η άσκηση θα διατείνει τους κολπικούς ιστούς και μυς.

  • Καθώς αισθάνεστε άνετα δοκιμάστε να αυξήστε την πίεση και να προσθέστε ένα επιπλέον τέντωμα προς τον πρωκτό. Αυτό ενδεχομένως να τσούζει ελαφρώς, αλλά προσομοιάζει την αίσθηση τσιμπήματος όταν γεννιέται το κεφάλι του μωρού.

Διαβάστε επίσης

Περινεϊκό μασάζ: Βήμα προς βήμα

1. Εφαρμόστε το λάδι με τα δάχτυλα των χεριών σας πάνω στα εξωτερικά χείλη και στην περιοχή μεταξύ του αιδοίου και του πρωκτού. Τοποθετήστε την άκρη του αντίχειρά σας στο αιδοίο και κάντε μασάζ στην εσωτερική και εξωτερική περινεϊκή περιοχή για περίπου 1 λεπτό μεταξύ 3ης και 9ης ώρας.

Απλές οδηγίες για Περινεϊκό Μασάζ στην εγκυμοσύνη
Η εικόνα σχεδιάστηκε από την αρθρογράφο αποκλειστικά γι’αυτό το άρθρο

2.  Ξεκινήστε με κυκλικές κινήσεις και στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε περισσότερη πίεση για ένα έως δύο λεπτά. 

Η εικόνα σχεδιάστηκε από την αρθρογράφο αποκλειστικά γι’αυτό το άρθρο

Έπειτα κάντε κινήσεις από μέσα προς τα έξω για να διατείνετε το περίνεο.

Έπειτα κάντε κινήσεις από μέσα προς τα έξω για να διατείνετε το περίνεο.
Η εικόνα σχεδιάστηκε από την αρθρογράφο αποκλειστικά γι’αυτό το άρθρο

3. Καθώς εκπνέετε, διατείνετε τους ιστούς ακτινωτά προς τον πρωκτό.

4. Τέλος πιέστε με τον αντίχειρα το περίνεο από πάνω προς τα κάτω. Επαναλάβετε την διάταση καθώς φαντάζεστε ένα ρολόι μεταξύ 3ης και 9ης ώρας. Θα πρέπει να αισθάνεστε την αντίσταση του δαχτύλου σας στο περίνεο, χωρίς όμως να είναι επώδυνη.

Έπειτα κάντε κινήσεις από μέσα προς τα έξω για να διατείνετε το περίνεο.
Η εικόνα σχεδιάστηκε από την αρθρογράφο αποκλειστικά γι’αυτό το άρθρο

Αν νιώθετε πως χρειάζεστε περισσότερες πληρωφορίες προκειμένου να ξεκινήσετε το περινεϊκό μασάζ, μπορείτε να παρακολουθήσετε ακόμη δύο βίντεο πατώντας εδώ & εδώ.

Διαβάστε επίσης

Ιωάννα Πολακτσίδου

Φοιτήτρια στο τμήμα μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Πιστοποιημένη στην καρδιοτοκογραφική παρακολούθηση

Ονομάζομαι Ιωάννα Πολακτσίδου, είμαι τελειόφοιτη στο τμήμα μαιευτικής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και κατάγομαι από τη Θεσσαλονίκη. Λόγω της αγάπης μου για τη μαιευτική παρακολουθώ συχνά σεμινάρια απ’ όλο τον κόσμο που αφορούν την υγεία τόσο της εγκύου, όσο και του εμβρύου, νεογνού. Μιλάω τη γαλλική και αγγλική γλώσσα και στοχεύω στο μέλλον να γίνω γέφυρα της Ελλάδας με το εξωτερικό. Πιστεύω βαθιά πως αλλάζοντας την ματιά μας για τη δημιουργία, αλλάζει και ο τρόπος που δημιουργούμε.

Βιβλιογραφία

  1. Keen MA, Hassan I. Vitamin E in dermatology. Indian Dermatol Online J. 2016;7(4):311-315. doi:10.4103/2229-5178.185494
  2. Vaziri F, Shiravani M, Najib FS, Pourahmad S, Salehi A, Yazdanpanahi Z. Effect of Lavender Oil Aroma in the Early Hours of Postpartum Period on Maternal Pains, Fatigue, and Mood: A Randomized Clinical Trial. Int J Prev Med. 2017;8:29. doi:10.4103/ijpvm.IJPVM_137_16
  3. Perineal massage. pdf, West Suffolk NHS Foundation Trust