Οι δραστηριότητες αναπαραγωγής προτύπου προσκαλούν το παιδί να αναπαράγει στοιχεία που έχει δει, αφού πρώτα την έχει απομνημονεύσει.

3+1 Διασκεδαστικές Δραστηριότητες Αναπαραγωγής Προτύπου

Οι δραστηριότητες αναπαραγωγής προτύπου προσκαλούν το παιδί να αναπαράγει μια σειρά στοιχείων που έχει δει και συχνά, αφού πρώτα την έχει απομνημονεύσει. Αποτελεί μια ευχάριστη μορφή παιχνιδιού για ένα η περισσότερα άτομα. Παράλληλα, εισάγει βιωματικά το παιδί στην κατανόηση της αναλογίας (1:1) και το βοηθάει να εξασκήσει δεξιότητες όπως συγκέντρωση, παρατηρητικότητα και προσοχή στη λεπτομέρεια και ταχύτητα. Ταυτόχρονα, αποτελεί και έναν πολύ καλό τρόπο βελτίωσης της μνήμης εργασίας, η οποία είναι υπεύθυνη για την προσωρινή αποθήκευση κι επεξεργασία δεδομένων, για τον προγραμματισμό και την εκτέλεση μιας πολύπλοκης διεργασίας.

Προτάσεις για δραστηριότητες αναπαραγωγής προτύπου

1. Χρωματιστά pom pom ή ξύλινα χρωματιστά κυβάκια

Ένα απλό και ωραίο παιχνίδι αυτής της φιλοσοφίας μπορεί να γίνει μόνο με μερικά χρωματιστά pom pom ή ξύλινα χρωματιστά κυβάκια και μπορεί να παιχτεί με τουλάχιστον δύο άτομα.

Μοιράστε σε εσάς και στον παίκτη ή στους παίκτες pom pom ή κυβάκια ίδιου αριθμού και χρωμάτων. Δημιουργήστε μια ακολουθία, τοποθετώντας μπροστά σας μερικά pom pom ή κυβάκια (ανάλογα με το τι έχετε επιλέξει), με συγκεκριμένες θέσεις και σειρά. Αφήστε το παιδί να παρατηρήσει την ακολουθία για πέντε δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια, καλύψτε την και προσκαλέστε το παιδί να την αναπαράγει. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αντίστροφη μέτρηση, ώστε να εξασκηθούν οι παίκτες και στην λογική του καθορισμένου χρονικού πλαισίου και στην ταχύτητα. Ξεκινήστε με μικρό αριθμό κι εύκολη σειρά και στη συνέχεια αυξήστε σταδιακά τον αριθμό και την πολυπλοκότητα τον θέσεων. Δημιουργήστε χρωματιστά μοτίβα και σχέδια προκαλώντας και προσκαλώντας το παιδί να τα απομνημονεύσει και να τα αντιγράψει. Θα το απολαύσουν τόσο αυτά, όσο κι εσείς.

2. Χρωματιστά γλωσσοπίεστρα, μερικά κομμάτια χαρτί και μαρκαδόρους

Για αυτό το παιχνίδι θα χρειαστείτε χρωματιστά γλωσσοπίεστρα, μερικά κομμάτια χαρτί και μαρκαδόρους. Πάνω στα χαρτιά σχεδιάστε φατσούλες και από κάτω σχηματίστε το σώμα τους με γραμμές ίδιων χρωμάτων με αυτών που έχουν τα γλωσσοπίεστρα. Φροντίστε να υπάρχουν τουλάχιστον δύο με τρία διαφορετικά χρώματα σε κάθε ανθρωπάκι. Ζωγραφίστε τα να κάνουν φιγούρες, στάσεις και χορευτικές κινήσεις, χρησιμοποιώντας μόνο χρωματιστές γραμμές.

Για κάθε κάρτα με ανθρωπάκι που έχετε δημιουργήσει, το παιδί καλείται να τοποθετήσει τα χρωματιστά γλωσσοπίεστρα στις αντίστοιχες θέσεις, ώστε να αναπαράγει την φιγούρα που βλέπει.

3. Ένα πλατύ δοχείο με αλεύρι

Μια ακόμη πρόταση δραστηριότητας αυτής της φιλοσοφίας, κυρίως για παιδιά προσχολικής ηλικίας, είναι να γεμίσετε ένα πλατύ δοχείο με αλεύρι και να το τοποθετήσετε μπροστά στο παιδί. Στη συνέχεια, πάρτε ένα χαρτί και ένα μολύβι και σχεδιάστε πάνω κάποιο στοιχείο, όπως γράμμα, αριθμό, σχήμα ή μοτίβο. Μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα στοιχείο και χαμηλό βαθμό δυσκολίας και στη συνέχεια να αυξήσετε. Το παιδί, καλείται να σχεδιάσει με το δάχτυλό του πάνω στο αλεύρι ότι έχετε σχεδιάσει εσείς στο χαρτί.

Διαβάστε επίσης

Σε αυτό το παιχνίδι παράλληλα, το παιδί εξοικειώνεται και με μια διαφορετική υφή, με τα γράμματα και τους αριθμούς, συνεπώς αποτελεί και δραστηριότητα αισθητηριακής ολοκλήρωσης, αλλά και εκπαιδευτική.

4. Χρωματιστά γλωσσοπίεστρα, ταινία και πολλή φαντασία!

Κολλάμε στο πάτωμα ένα μεγάλο κομμάτι ταινία σε ευθεία. Στη συνέχεια, τοποθετούμε τα γλωσσοπίεστρα με τέτοιο τρόπο ώστε τουλάχιστον ένα μέρος τους να ακουμπάει πάνω στην ταινία και δημιουργούμε ένα γραμμικό μοτίβο, με διάφορους σχηματισμούς. Λέμε στο παιδί πως η ταινία είναι ένας καθρέφτης και πρέπει να φτιάξει εκείνο το είδωλο που θα εμφανιστεί από την άλλη του μεριά. Έτσι το προσκαλούμε να αναπαράγει το ίδιο μοτίβο, με τα σωστά χρώματα, στις σωστές θέσεις, ως προς την ταινία.

Ελπίζουμε να απολαύσετε τις δραστηριότητες αυτές και να αποτελούν μια ευκαιρία τόσο για εκπαίδευση, όσο και για σύνδεση με το παιδί.

Διαβάστε επίσης

Κομνηνού Γεωργία

Καθηγήτρια αγγλικών- Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή

e-mail: tzokomninou@gmail.com

τηλ: 6972019725

Η Γεωργία Κομνηνού είναι απόφοιτη του τμήματος Μηχανικών Αυτοματισμού, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου και συνεχή επιμόρφωση στους τομείς της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης. Έχει εργασθεί ως καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής κι έχει πολυετή εμπειρία στην διδασκαλία αγγλικών σε παιδιά τυπικής και μη, ανάπτυξης. Επιπλέον, εργάζεται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής σε ατομικά και ομαδικά πλαίσια. Οραματίζεται να συνδυάσει την Εκπαιδευτική Ρομποτική με την Ειδική Αγωγή, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον και την αγάπη της για την ξενόγλωσση διδασκαλία.