Οικογενειακά Γεύματα: Πώς να τα οργανώσετε αποτελεσματικά

Τα τελευταία χρόνια οι διατροφικές συνήθειες έχουν τροποποιηθεί σημαντικά χάρη στις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί στον τρόπο ζωής των ανθρώπων. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, κατά κύριο λόγο, συνοδεύεται με ιδιαίτερα περιορισμένο ελεύθερο χρόνο, πολύωρη εργασία των γονέων, αρκετό εώς πολύ άγχος και στρες, γεγονότα που επηρεάζουν τα οικογενειακά γεύματα και την οργάνωσή τους. Επιπλέον, η σοβαρή οικονομική κρίση, συνδυαστικά με τα παραπάνω, έχουν οδηγήσει πολλές οικογένειες να αδυνατούν να προετοιμάσουν στο σπίτι και να απολαύσουν το κυρίως γεύμα της ημέρας.

Βέβαια, ο χρονικά πιεσμένος τρόπος ζωής δεν συνεπάγεται και μια ανθυγιεινή και μη ισορροπημένη διατροφή.

Παρότι πολλά υγιεινά γεύματα της Μεσογειακής Διατροφής απαιτούν αρκετό κόπο και χρόνο, υπάρχουν και πολλά απλά γεύματα τα οποία μπορούν να είναι εξίσου ισορροπημένα.

Μερικές συμβουλές για τα κυρίως οικογενειακά γεύματα

  • Προγραμματισμός των κυρίως γευμάτων όλης της εβδομάδας, ώστε να επιτευχθεί η προμήθεια των απαραίτητων τροφίμων και λοιπών υλικών.
  • Διατήρηση του πάγκου της κουζίνας τακτοποιημένου και καθαρού, ώστε να είναι εύκολη η παρασκευή του οποιουδήποτε γεύματος ανά πάσα στιγμή.
  • Εύρεση της πλησιέστερης λαϊκής αγοράς ή μανάβικου από το οποίο θα μπορείτε να προμηθεύεστε εύκολα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
  • Διατήρηση αποθέματος τροφίμων τα οποία δεν λήγουν άμεσα και μπορούν να παρασκευαστούν εύκολα, όπως ζυμαρικά, ρύζι, κινόα, φαγόπυρο, βρώμη, όσπρια, δημητριακά.

• Προετοιμασία μεγαλύτερης ποσότητας από αυτή που πρόκειται να καταναλωθεί, ώστε να περισσέψει και για την επόμενη μέρα ή για το ίδιο βράδυ. Ειδικά τα όσπρια και τα λαδερά μπορείτε πολύ εύκολα να τα χωρίσετε σε μερίδες και να τα συντηρήσετε στο ψυγείο για την επόμενη μέρα ή ακόμη και στη κατάψυξη για πιο μακροπρόθεσμη κατανάλωση.

  • Τα λαδερά και τα όσπρια, των οποίων η προετοιμασία συνήθως είναι χρονοβόρα, μπορούν να μαγειρεύονται από το προηγούμενο βράδυ.
  • Το κρέας και το κοτόπουλο μπορούν να μαγειρευτούν πιο εύκολα εάν είναι τεμαχισμένα σε λωρίδες.
  • Ενεργή συμμετοχή όλων των μελών της οικογένειας στη διαδικασία του φαγητού, από το σχεδιασμό μέχρι το μαγείρεμα.
  • Ευελιξία και φαντασία. Ακόμη και αν έχει πραγματοποιηθεί σχεδιασμός των γευμάτων της εβδομάδας είναι πολύ πιθανό να προκύψουν υποχρεώσεις και δραστηριότητες που θα τον ανατρέψουν. Σε αυτή τη περίπτωση μπορείτε να προμηθευτείτε κάτι έτοιμο χωρίς να ξεφεύγει από τα πλαίσια της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Παραδείγματος χάρη, μπορείτε να αγοράσετε ένα ψημένο κοτόπουλο και να βράσετε λίγο ρύζι / ζυμαρικά ή να παραγγείλετε «καλαμάκια» κοτόπουλο με πιτάκια ολικής αλέσεως και να τα συνδυάσετε με φρέσκια σαλάτα.

Διαβάστε επίσης

Αναφορικά με το οικογενειακό τραπέζι, πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι τα οικογενειακά γεύματα προάγουν μία υγιεινή διατροφή με περισσότερα φρούτα, λαχανικά και διαιτητικές ίνες και λιγότερα τηγανιτά. Επιπλέον, το οικογενειακό γεύμα είναι ιδιαίτερα σημαντικό ώστε να συζητήσουν τα μέλη της οικογένειας, κάτι που συνεχώς γίνεται όλο και πιο δύσκολο με τον χρονικά περιορισμένο τρόπο ζωής.

Μερικές συμβουλές για το οικογενειακά γεύματα είναι

  • Ορισμός μιας τακτικής ώρας γευμάτων, η οποία θα μπορεί να εξυπηρετεί την καθημερινότητα όλων των μελών της οικογένειας.
  • Συζήτηση όλης της οικογένειας για την επιλογή και προγραμματισμό των γευμάτων κάθε εβδομάδας.
  • Διάθεση περισσότερου χρόνου στο τραπέζι και λιγότερου στη διαδικασία του μαγειρέματος. Γρήγορα και απλά ισορροπημένα γεύματα μπορούν να εξασφαλίσουν περισσότερο ουσιαστικό χρόνο για τα μέλη της οικογένειας.
  • Αποφυγή έντονων ή / και φορτισμένων συζητήσεων κατά τη διάρκεια του γεύματος.

Διαβάστε επίσης

Ηλιάνα Ευαγγέλου

M.Sc. Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αγία Παρασκευή, Αθήνα

Κιν: 6946279958

Email: iliana.evgl@gmail.com

Business Site: ilianaevangeloudietitian.business.site

Η Ηλιάνα Ευαγγέλου έχει κατακτήσει το πτυχίο «Διατροφής και Διαιτολογίας» από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με βαθμό «Άριστα». Στη συνέχεια οι μεταπτυχιακές της σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εστίασαν στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή, στον τομέα της Κλινικής Διατροφής. Παράλληλα, το ερευνητικό της ενδιαφέρον και δραστηριότητα είναι έντονα. Παρακολουθεί και συμμετέχει  σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις στον κλάδο της διατροφής. Το μότο της είναι «to eat is a necessity, to eat intelligently is an art».