5+1 Υγιεινά Ροφήματα για τα Παιδιά

Η ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να είναι ο στόχος κάθε γονέα τόσο για το παιδί του, όσο και για τον ίδιο του τον εαυτό. Πολλές φορές οι γονείς εστιάζουν στα θρεπτικά συστατικά που λαμβάνει το παιδί τους από τις τροφές και δεν λαμβάνουν υπόψη τη κατανάλωση ροφημάτων. Τα ροφήματα συμπεριλαμβάνονται στην διατροφή και μπορούν να αποτελέσουν είτε πολύ γευστικές και θρεπτικές λύσεις, είτε έναν παράγοντα που επηρεάζει αρνητικά το  σωματικό βάρος και την υγεία του παιδιού.

Ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, ανεξαρτήτου ηλικίας, η κατανάλωση ροφημάτων είναι πιο συχνή.

6 Υγιεινά Ροφήματα για τα παιδιά

Ας δούμε λοιπόν ορισμένα υγιεινά ροφήματα που μπορούν να επιλέγονται άφοβα από τους γονείς και τα οποία μπορούν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση μιας ισορροπημένης διατροφής για το παιδί τους.

1. Νερό

Το νερό είναι ένα απαραίτητο συστατικό για την επιβίωση του ανθρώπινου οργανισμού. Όταν το παιδί σας αναφέρει ότι διψάει ή ότι θέλει να πιει κάτι, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να του προσφέρετε είναι νερό. Καλό είναι να έχετε υπόψη ότι όταν το παιδί αναφέρει δίψα σημαίνει ότι έχει ήδη αφυδατωθεί.

 

Γενικά τα παιδιά λόγω της ταχεία ανάπτυξης του σώματος και του υψηλού μεταβολικού ρυθμού έχουν αυξημένες ανάγκες σε νερό. Η κατανάλωση αρκετού νερού συνδέεται με ένα υγιές σωματικό βάρος και βελτιωμένη εγκεφαλική λειτουργία. Ενώ, η αφυδάτωση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του παιδιού σας με πολλαπλούς τρόπους, όπως μειώνοντας τη λειτουργία του εγκεφάλου, προκαλώντας δυσκοιλιότητα και κόπωση.

2. Αρωματισμένο Νερό

Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το νερό ως βάση και προσθέτοντας διάφορα φρούτα και βότανα να αποκτήσει ένα ευχάριστο άρωμα και γεύση. Δοκιμάστε πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς μέχρι να εντοπίσετε ποιοι είναι αυτοί που είναι πιο προσιτοί στο παιδί σας. Με αυτό τον τρόπο η κατανάλωση νερού γίνεται λίγο πιο δελεαστική και «παιχνιδιάρικη». Αποφύγετε τη προσθήκη ζάχαρης και εστιάστε στα παραπάνω υλικά.

Διαβάστε επίσης

3. Νερό Καρύδας

Το νερό καρύδας είναι το υγρό που θα τρέχει όταν ανοίγετε μία καρύδα και αποτελεί μία δροσιστική πηγή θρεπτικών συστατικών. Επίσης, παρέχει ηλεκτρολύτες όπως κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο και νάτριο, οι οποίοι χάνονται μέσω της εφίδρωσης κατά τη διάρκεια της άσκησης. Για αυτό το λόγο το συγκεκριμένο ρόφημα αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για ενυδάτωση. Προσοχή θα πρέπει να δίδεται στην διατροφική ετικέτα, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις περιέχονται πρόσθετα σάκχαρα και ενισχυτικά γεύσης.

4. Γάλα

Το γάλα με τη σειρά του αποτελεί εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών, για μικρούς και για μεγάλους. Πολλά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του παιδιού. Πιο συγκεκριμένα, το γάλα είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την υγεία των οστών, δηλαδή πρωτεΐνη, ασβέστιο, φώσφορο και μαγνήσιο, ενώ συχνά είναι εμπλουτισμένο με βιταμίνη D.

Καλό είναι να αποφεύγεται και εδώ η προσθήκη ζάχαρης ή σκόνης σοκολάτας.

Συστήνεται η αποφυγή γάλακτος χωρίς λιπαρά και η προτίμηση εκείνου με υψηλότερη περιεκτικότητα, τύπου 2%. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα μικρά παιδιά, δεδομένου ότι το λίπος χρειάζεται τόσο για τη συνολική ανάπτυξη όσο και για τη σωστή ανάπτυξη του εγκεφάλου. Εάν υπάρχει διαγνωσμένη δυσανεξία στη λακτόζη μπορεί να καταναλωθεί γάλα ελεύθερο λακτόζης.

5. Σπιτικά Smoothies

Τα σπιτικά smoothies είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσετε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών του παιδιού σας, αλλά και να το ενυδατώσετε. Ανακατέψτε φρούτα και λαχανικά της επιλογής σας με λίγο γάλα ή γιαούρτι. Επιπλέον, μπορείτε να προσθέσετε υλικά όπως μπαχαρικά, σπόρους chia, λιναρόσπορο, βρώμη, βούτυρο ξηρών καρπών και αβοκάντο.  

Διαβάστε επίσης

6. Φυτικό Τσάι

Ορισμένα φυτικά τσάι, όπως το χαμομήλι και ο δυόσμος, μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως μία ασφαλής εναλλακτική λύση ροφήματος για τα παιδιά. Επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το λεμονόχορτο και η μέντα. Το τσάι μπορεί είτε να είναι ζεστό κατά του χειμερινούς μήνες, είτε κρύο κατά τους καλοκαιρινούς.

 

Συγκεκριμένα για το χαμομήλι, έρευνες φανερώνουν ότι έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση συμπτωμάτων που σχετίζονται με εντερική φλεγμονή. Παρότι ορισμένα φυτικά τσάι θεωρούνται ασφαλή για τα παιδιά, είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε τον παιδίατρο σας πριν δώσετε στο παιδί σας οποιοδήποτε από αυτά.

5+1 Υγιεινά Ροφήματα για τα Παιδιά
Χρησιμοποίησε έναν οικολογικό θερμό για τα ροφήματα, κάντο δικό σου πατώντας στην εικόνα

Μπορείτε να προσφέρετε μια μεγάλη ποικιλία υγιεινών ροφημάτων στα παιδιά σας όταν διψάνε. Επιλέξτε ένα από τα παραπάνω έναντι ροφημάτων με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως ζαχαρούχα γάλατα, αθλητικά ποτά, αναψυκτικά και άλλα. Δεν είναι απαραίτητο να αρέσουν όλα τα παραπάνω στο παιδί σας, ούτε και χρειάζεται να τα καταναλώσει όλα. Το σημαντικό είναι να εξασφαλίζεται η κάλυψη των ενεργειακών του αναγκών, των αναγκών του σε θρεπτικά συστατικά και η ενυδάτωση του μέσω υγιεινών επιλογών, είτε αυτές αφορούν τις τροφές ολόκληρες είτε κάποια ροφήματα.

Ηλιάνα Ευαγγέλου

M.Sc. Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αγία Παρασκευή, Αθήνα

Κιν: 6946279958

Email: iliana.evgl@gmail.com

Business Site: ilianaevangeloudietitian.business.site

Η Ηλιάνα Ευαγγέλου έχει κατακτήσει το πτυχίο «Διατροφής και Διαιτολογίας» από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με βαθμό «Άριστα». Στη συνέχεια οι μεταπτυχιακές της σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εστίασαν στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή, στον τομέα της Κλινικής Διατροφής. Παράλληλα, το ερευνητικό της ενδιαφέρον και δραστηριότητα είναι έντονα. Παρακολουθεί και συμμετέχει  σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις στον κλάδο της διατροφής. Το μότο της είναι «to eat is a necessity, to eat intelligently is an art».