10+1 Υγιεινά σνακ για την παραλία

Οι εξορμήσεις στην παραλία είναι μία εκπληκτική καλοκαιρινή συνήθεια, την οποία λατρεύουν μικροί και μεγάλοι. Πολλές φορές όμως, εάν δεν είστε προσεκτικοί, η παραλία μπορεί να καταλήξει να είναι μια ανθυγιεινή εκδρομή. Σε πολλές παραλίες υπάρχουν περίπτερα και καντίνες που παρέχουν τροφές όπως hot dog, burger, παγωτό, πατατάκια, αναψυκτικά και πολλά ακόμη.

 

Εκτός από την υψηλή επεξεργασία, τα περισσότερα από αυτά τα τρόφιμα είναι πλούσια σε θερμίδες, ζάχαρη και λίπος. Από την άλλη πλευρά, μπορείτε να κάνετε στα παιδιά σας, αλλά και στον εαυτό σας, το δώρο να συσκευάσετε από το σπίτι υγιεινά σνακ για την παραλία, ώστε να διασφαλίζετε τις καλές διατροφικές σας συνήθειες αλλά και να είστε ενεργητικοί για μια διασκεδαστική μέρα.

Ας δούμε λοιπόν ορισμένες ιδέες υγιεινών και πρακτικών σνακ για την παραλία, για όλη την οικογένεια

Υγιεινό Σνακ #1

Αλατισμένοι ξηροί καρποί και φρούτο. Eναλλακτικά μπορείτε να δημιουργήσετε μπουκίτσες από κομμάτια φρούτου και κάποιο βούτυρο ξηρού καρπού.

Υγιεινό Σνακ #2

Μείγμα αλατισμένων ξηρών καρπών με σταφίδες ή διάφορα berries.

Υγιεινό Σνακ #3

Κράκερ ή κριτσίνια ή κουλούρι Θεσσαλονίκης ολικής αλέσεως με κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά.

Κριτσινάκια ολικής άλεσης με σουσάμι.
Κριτσινάκια ολικής με σουσάμι ΑΒ Βασιλόπουλος

Υγιεινό Σνακ #4

Τοστ ή τορτίγια ολικής αλέσεως με κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά και λαχανικά.

Υγιεινό Σνακ #5

Sticks λαχανικών, π.χ. καρότου αγγουριου, με dressing από γιαούρτι 2% – μέλι – μουστάρδα.

Υγιεινό Σνακ #6

Γιαούρτι 2% και granola.

Υγιεινό Σνακ #7

Φρούτο, π.χ. καρπούζι ή σταφύλια, με λευκό ή κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά.

Υγιεινό Σνακ #8

«Καλαμάκια» ή «σουβλάκια» φρούτων. Κόψτε μικρά κομμάτια από τα φρούτα που επιθυμείτε και περάστε τα στο ξυλάκι. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επιπρόσθετα μικρά κυβάκια από κίτρινο τυρί χαμηλό σε λιπαρά.

Υγιεινό Σνακ #9

Σπιτικό ποπ-κορν, μαγειρεμένο με λίγο ελαιόλαδο.

Υγιεινό Σνακ #10

Παστέλι με σουσάμι.

Μπουκίτσες BIOFARMA παστελιού 150gr
Μπουκίτσες BIOFARMA παστελιού 150gr

Υγιεινό Σνακ #11

Σπιτικές μπάρες δημητριακών ή energy balls, με διάφορους ξηρούς καρπούς και αποξηραμένα φρούτα.

Διαβάστε επίσης:

Ορισμένα από αυτά τα σνακ μπορούν να διατηρηθούν σε καλή κατάσταση μέχρι να έρθει η ώρα να καταναλωθούν. Βέβαια, το ιδανικό είναι να χρησιμοποιήσετε ένα φορητό ψυγειάκι ή μια ισοθερμική τσάντα, ώστε μετά από 2 με 3 ώρες, ακόμη και αν είναι υψηλή η θερμοκρασία, να μην έχουν αλλοιωθεί.

Σκοπός των προτεινόμενων αυτών σνακ είναι να συνδυάζουν τουλάχιστον δύο από τα μακροθρεπτικά συστατικά της διατροφής, δηλαδή τον υδατάνθρακα, τη πρωτεΐνη και το λίπος.  Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε σε μεγαλύτερο βαθμό το αίσθημα του κορεσμού αλλά και συμβάλουμε σε μία ισορροπημένη διατροφή, συνολικά κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ενδεικτικά, παρακάτω αναφέρονται τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε ορισμένα από τα προτεινόμενα σνακ:

  • Συνδυασμός φρούτου και τυριού συνεπάγεται συνδυασμό υδατάνθρακα, πρωτεΐνης και λίπους.
  • Συνδυασμός φρούτου και ξηροών καρπών ή βούτυρο ξηρών καρπών συνεπάγεται συνδυασμό υδατάνθρακα και λίπους.
  • Συνδυασμός κράκερ/ κριτσίνια/ κουλούρι Θεσσαλονίκης/ ψωμί/ τορτίγια ολικής αλέσεως και τυριού ή/και λαχανικών συνεπάγεται συνδυασμό υδατάνθρακα, πρωτεΐνης και λίπους.

Ας μην ξεχνάμε ότι το νερό αποτελεί ένα απαραίτητο συστατικό για την επιβίωση του ανθρώπινου οργανισμού.

Θα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στην ενυδάτωση, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και τις πολύ ζεστές ημέρες. Κατά συνέπεια, στις εξορμήσεις για μπάνιο στη θάλασσα καλό είναι να φροντίζετε πάντοτε μαζί με τα σνακ να παίρνετε μαζί και νερό.

Συνολικά, ας μην ξεχνάμε τη δική μας Μεσογειακή Διατροφή και τη σχετική διατροφική πυραμίδα. Αναφορικά, η Μεσογειακή Διατροφή εστιάζει στην κατανάλωση δημητριακών, οσπρίων, ελαιολάδου, φρούτων, λαχανικών και σπόρων. Συστήνεται η μέτρια κατανάλωση ψαριού και λευκού κρέατος και σπάνια η κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Γενικότερα, το συγκεκριμένο διατροφικό πρότυπο περιέχει τροφές με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λιπαρά, με κύρια πηγή το ελαιόλαδο.

Έτσι, όπως θα επιδειώξουμε την ισορροπημένη διατροφή συνολικά στην καθημερινότητα μας, την ίδια φιλοσοφία θα ακολουθήσουμε και για την προετιμασία των σνακ που θα καταναλώσουμε σε εξορμήσεις, όπως μία βόλτα στην παραλία.

Διαβάστε επίσης:

Ηλιάνα Ευαγγέλου

M.Sc. Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Αγία Παρασκευή, Αθήνα

Κιν: 6946279958

Email: iliana.evgl@gmail.com

Business Site: ilianaevangeloudietitian.business.site

Η Ηλιάνα Ευαγγέλου έχει κατακτήσει το πτυχίο «Διατροφής και Διαιτολογίας» από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, με βαθμό «Άριστα». Στη συνέχεια οι μεταπτυχιακές της σπουδές στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εστίασαν στην Εφαρμοσμένη Διαιτολογία – Διατροφή, στον τομέα της Κλινικής Διατροφής. Παράλληλα, το ερευνητικό της ενδιαφέρον και δραστηριότητα είναι έντονα. Παρακολουθεί και συμμετέχει  σε επιστημονικά συνέδρια και σεμινάρια με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις στον κλάδο της διατροφής. Το μότο της είναι «to eat is a necessity, to eat intelligently is an art».