24 Μαρ Η 25η Μαρτίου Αλλιώς
Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή. Ειδικότερα, εορτάζεται τόσο ο ξεσηκωμός των υπόδουλων Ελλήνων κατά του Τούρκου δυνάστη για ελευθερία και αυτοδιάθεση όσο και το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Ο εθνικός και θρησκευτικός χαρακτήρας της 25ης Μαρτίου χρειάζεται να μεταδοθεί στα παιδιά με τρόπο δημιουργικό και διαφοροποιημένο, αφού η ιστορία του παρελθόντος συνδέεται άμεσα με το παρόν.
Τι προτείνει η ομάδα του My-book.gr;
Η ομάδα του My-book.gr, αναλογιζόμενη την αξία της ιστορίας και την ανάγκη μετάδοσής της στους μαθητές, δημιούργησε ένα διδακτικό υλικό με τίτλο «Μαθαίνοντας Αλλιώς για την 25η Μαρτίου» το οποίο προσεγγίζει την 25η Μαρτίου αλλιώς. Συγκεκριμένα, το παρόν διδακτικό υλικό απευθύνεται σε μαθητές σχολικής και εφηβικής ηλικίας και έχει ως στόχο την πληρέστερη κατανόηση της ημέρας αυτής.
Περιλαμβάνει δραστηριότητες που αφορούν την ανάπτυξη των παρακάτω δεξιοτήτων:
- αναγνωστική ικανότητα και κατανόηση σε επίπεδο λέξεων, προτάσεων, κειμένου,
- δεξιότητες γραφής,
- παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου των μαθητών,
- ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικής έκφρασης.
Το παράρτημα αποτελεί συμπληρωματικό υλικό αναγνώρισης σημαιών και ηρώων που πρωταγωνίστησαν εκείνη την περίοδο.
Επίσης, προτείνεται η λήψη του δωρεάν εκπαιδευτικού υλικού «Ο Τροχός της 25ης Μαρτίου», όπου μέσα από ερωτήματα, οι μαθητές αναπτύσσουν τη φαντασία τους, την κριτική τους σκέψη και ανακαλύπτουν την ιστορία με μία δική τους ματιά.
Μπορείτε να αξιοποιήσετε το διδακτικό υλικό «Μαθαίνοντας Αλλιώς για την 25η Μαρτίου», καθώς και τον «Τροχό της 25ης Μαρτίου», έτσι ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν πως η ένδοξη ιστορία μας αποτελεί μέρος του πολιτισμού μας κάνοντας συνδέσεις με την καθημερινή ζωή.
Διαβάστε επίσης:
Μάρθα Ι.Ηλιοπούλου
Ειδική Παιδαγωγός/Φιλόλογος
MA Special Education/B.T.E.C Edexcel
Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών
Η Ηλιοπούλου Μάρθα είναι Ειδική παιδαγωγός/Φιλόλογος , εργάζεται ενεργά με παιδιά και εφήβους με ΕΕΑ. Είναι εκπαιδεύτρια ενηλίκων σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, ασχολείται ενεργά με το σχεδιασμό καινοτόμων προγραμμάτων αξιολόγησης και παρέμβασης.Διαθέτει δικά της πρότυπα Κέντρα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για παιδιά και εφήβους με ΕΕΑ. Έχει αποτελέσει συγγραφικό μέλος διδακτικού υλικού στο ΙΕΠ , καθώς και σε φορείς για υπηρεσίες ένταξης. Οι προπτυχιακές της σπουδές ολοκληρώθηκαν με υποτροφία και βαθμό άριστα στη Φιλοσοφική Σχολή ΕΚΠΑ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακών σπουδών Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου- Università di Torino), διαθέτει επαγγελματικό δίπλωμα εξειδίκευσης Μαθησιακών Δυσκολιών & Προβλημάτων Συμπεριφοράς. Αυτή τη στιγμή υλοποιεί μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο ΕΑΠ. Διαθέτει πιστοποιητικά επάρκειας για τη χορήγηση αξιολογητικών εργαλείων και μεθόδων παρέμβασης για μαθητές με ΕΕΑ.
Είναι πιστοποιημένη στο σχεδιασμό και την εφαρμογή Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας, στη διδακτική μεθοδολογία Αρχαίων Ελληνικών σε παιδιά με ΕΕΑ και στη Διδακτική της Ελληνικής Γλώσσας σε Αλλόγλωσσους. Είναι πιστοποιημένη Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων. Είναι ενταγμένη σε Μητρώα Εκπαιδευτών Πανεπιστήμιων και ΚΔΒΜ της χώρας (ΠΑΔΑ, Πανεπιστήμιο Πατρών , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΟΑΕΔ).Είναι συγγραφέας εκπαιδευτικού υλικού για τη γενική και ειδική αγωγή (εκδόσεις www.my–book.gr).
Το εκπαιδευτικό της υλικό έχει λάβει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου. Είναι κριτής σε επιστημονικά περιοδικά, (International Journal of Educational Innovation κ.α.), ενώ υπήρξε μέλος της Επιτροπής κριτών διαφόρων συνεδρίων (π.χ. σε συνέδρια του Ι.Α.Κ.Ε, της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας κ.ά.). Έχει δημοσιεύσει άρθρα της σε επιστημονικά περιοδικά και έχει παρουσιάσει μελέτες και έρευνες της σε συνέδρια και σεμινάρια. Η διδακτική της μεθοδολογία παρουσιάζεται σε ελληνικά συνέδρια ως καινοτόμος μέθοδος.