

Πολλοί παράγοντες έχουν επιφέρει ανατροπές στον εργασιακό τομέα των ΑμεΑ. Πόσο όμως έχουν αλλάξει ουσιαστικά οι πεποιθήσεις που βασίζονται σε προκαταλήψεις; Μήπως η θέση της γυναίκας συνεχίζει να βάλλεται πιο έντονα;
Ο τομέας της εργασίας συνεχώς εξελίσσεται, με τις τελευταίες δεκαετίες να παρατηρούνται άλματα. Βασικό ρόλο σε αυτό, διαδραματίζουν η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας των ψηφιακών μέσων, οι τροποποιήσεις των αναγκών, των συνθηκών αλλά και διαφόρων πεποιθήσεων. Αυτά έχουν ενταχθεί καταιγιστικά στην καθημερινή, και κατ’ επέκταση, στην εργασιακή ζωή όλων.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δυνατότητα εργασίας από οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και όχι απαραίτητα σε ένα συγκεκριμένο εργασιακό ωράριο και χώρο. Χωρίς πάντα να καταργείται το προαναφερθέν, συγκεκριμένα δομημένο εργασιακό πλαίσιο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις, να επαναπροσδιορίζεται και να γίνεται πιο ευέλικτο, δημιουργούνται ευκαιρίες εργασίας σε ΑμεΑ και κυρίως με αισθητηριακές και κινητικές δυσκολίες.
Οι διακρίσεις λόγω φύλου στον επαγγελματικό τομέα, είναι ένα σοβαρό ζήτημα κατά το οποίο πολλές γυναίκες βρίσκονται σε πιο δυσμενή θέση, επαγγελματικά, σε σχέση με τους άντρες. Μπορεί να αναλογιστεί κανείς, με πόσες δυσκολίες έρχεται αντιμέτωπη μια γυναίκα με ειδικές ανάγκες στην εξειδίκευση, ανεύρεση, διατήρηση και επιτυχία στον τομέα εργασίας;
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψη, γίνεται αντιληπτό πως τα σημεία που χαρακτηρίζονταν ως «αδυναμίες» των ΑμεΑ, η τεχνολογία έχει βοηθήσει, ώστε κάποιες από αυτές να προσπεραστούν και κάποιες ακόμη και να αντιστραφούν σε προτερήματα.
Έτσι ώστε, όσοι το επιθυμούν, ανεξαρτήτου φύλου η αναπηρίας, να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εργασία και να αμείβονται κατάλληλα γι’ αυτήν.
Καθηγήτρια αγγλικών
Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή
e-mail: tzokomninou@gmail.com
τηλ: 6972019725
Η Γεωργία Κομνηνού είναι απόφοιτη του τμήματος Μηχανικών Αυτοματισμού, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου και συνεχή επιμόρφωση στους τομείς της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης. Έχει εργασθεί ως καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής κι έχει πολυετή εμπειρία στην διδασκαλία αγγλικών σε παιδιά τυπικής και μη, ανάπτυξης. Επιπλέον, εργάζεται στον τομέα της Ειδικής Αγωγής σε ατομικά και ομαδικά πλαίσια. Οραματίζεται να συνδυάσει την Εκπαιδευτική Ρομποτική με την Ειδική Αγωγή, διατηρώντας παράλληλα το ενδιαφέρον και την αγάπη της για την ξενόγλωσση διδασκαλία.