

Κάποιοι από τους μαθητές σας ανυπομονούν για αυτό και κάποιοι τρέμουν και μόνο στην ιδέα. Στην πλειοψηφία της δεύτερης κατηγορίας ανήκουν μαθητές που ίσως αντιμετωπίζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία. Υπάρχουν απλοί τρόποι όπου μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον και να τα βοηθήσετε να ξεκινήσει η χρονιά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε πως νιώθει ένας μαθητής με κάποια μαθησιακή δυσκολία. Για αυτό το παιδί ο σχολικός χώρος είναι ένας χώρος συνυφασμένος με την αποτυχία, την απογοήτευση και ακόμα πολλά αρνητικά συναισθήματα που σχετίζονται με την απόδοση του. Κατανοήστε λοιπόν την αγωνία του σκεπτόμενοι για λίγο πως θα ήταν αν ήσασταν εσείς στην θέση του.
…λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να έχετε μια εικόνα σχετικά με τις αδυναμίες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί, καθώς και για το ποια είναι τα δυνατά του σημεία.
…του και πείτε τους ότι είστε διαθέσιμοι να σας ενημερώνουν για ότι αφορά το παιδί τους, αλλά και για να σας εκφράζουν τις ανησυχίες τους.
…σε περίπτωση που ο μαθητής σας ακολουθεί κάποιο Θεραπευτικό Πρόγραμμα .
Μπορείτε να τους αναθέτετε μικρές εργασίες όπως να σας βοηθάνε να μοιράσουν τα τετράδια ή τα φυλλάδια κ.α.
Φτιάξτε πινακάκια με το καθημερινό πρόγραμμα και βάλτε τα σε ένα εμφανές σημείο. Είναι πιο ᾽᾽ασφαλή᾽᾽ για τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες να γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί.
…διατυπωμένους με απλό τρόπο, γράφοντας τι θέλετε να κάνουν τα παιδιά και όχι τι δεν πρέπει να κάνουν, π.χ. “Δεν μιλάω την ώρα του μαθήματος” και όχι “Μη μιλάτε την ώρα του μαθήματος”.
…με έναν ξεχωριστό φάκελο για την σχολική πρόοδο του παιδιού και έναν άλλον που θα σχετίζεται με την ειδική εκπαίδευση.
Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια
Συγγραφέας – ΟΤ blogger
Η Κυριαζή Μαρία είναι παιδιατρική εργοθεραπεύτρια-συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 24/10/1989 στην Αθήνα, όπου και διαμένει. Το 2008 εισήχθη στο τμήμα Εργοθεραπείας στο Α.Τ.Ε.Ι. Αθήνας, απ᾽ όπου αποφοίτησε το 2013. Έχει εξειδικευτεί στην Παιδιατρική Αισθητηριακή Ολοκλήρωση (S.I.), την αντιμετώπιση της Δυσγραφίας, την μέθοδο δομημένης εκπαίδευσης TEACCH και την χορήγηση του αξιολογητικού εργαλείου Miller Assessment Test για παιδια προσχολικής ηλικίας. Έχει υπάρξει εκπαιδεύτρια πρακτικής φοιτητών του τμήματος Εργοθεραπείας. Από το 2013 εργάζεται ως εργοθεραπεύτρια κατ᾽ οίκον και σε κέντρα ειδικής αγωγής, με παιδιά που παρουσιάζουν μαθησιακές δυσκολίες, νευροαναπτυξιακές διαταραχές όπως ο αυτισμός, η διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα, διαταραχές της κινητικής λειτουργίας και διάφορα σύνδρομα. Ἐχει κυκλοφορήσει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο: «Καρδιά δυο νούμερα μικρότερη» από τις εκδόσεις Πνοή, έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα που σχετίζονται με τα παιδιά και την εργοθεραπεία και είναι διαχειρίστρια της ηλεκτρονικής ιστοσελίδας: http://ergotherapeiakids.blogspot.gr.